A román kiskereskedelmi piac rendkívül nagy befogadóképességével kecsegteti a nemzetközi áruházakat. Ugyanis míg például Lengyelországban az eladások 47 százalékát, Horvátországban 56, Csehországban 70 százalékát bonyolítják a láncok, keleti szomszédunknál ez a szám mindössze 20 százalék. Míg Romániában ezer lakosra 0,4 hipermarket jut, Csehországban 16, Szlovákiában 14 és Magyarországon 8.
A román piacban rejlő lehetőségeket úgy tűnik, hogy a külföldi cégek fel is ismerték, mivel egymás után nyitják meg egységeiket az országban. A német Kaufland például nemrég avatta fel Bukarestben első romániai üzletét. Idén a Rewe a Penny Markttal, a Tengelmann a Plus lánccal közösen próbálnak szerencsét a Fekete-tenger parti országban.
Jó befektetés a román piac az áruházláncoknak
A román kiskereskedelmi piacon az eladások 20 százaléka hipermarketekben, szupermarketekben és cash and carry üzletekben történik - írja a Cotidianul című napilap.