3p

Az Európa-szerte visszaszoruló közösségi közlekedésben, hosszabb távon valószínűleg Magyarországon is kevesebb kapacitásra, ám a jelenleginél jobb minőségű szolgáltatásokra lesz szükség – jelentette ki a MÁV-Gépészet Zrt. szolnoki telephelyén a mozdonyforgóváz-javító csarnok átadásán Csepi Lajos, a közlekedési tárca szakállamtitkára.

Az állami szerepvállalás pénzügyi lehetőségeinek beszűkülése végképp megkerülhetetlenné teszi a közösségi közlekedés újrastrukturálását, regionális átalakítását és szervezeti reformját. A politikus szerint a MÁV-val kapcsolatos kényszerintézkedések idején pozitív üzenete van a szolnoki fejlesztésnek.

Zaránd György, a Máv-Gépészet Zrt. vezérigazgató elmondta: az úgynevezett kerékpárjavító csarnok átadásával Szolnokon már a villamos mozdonyokat is meg tudják javítani, korábban itt csak dízelmozdonyok, motorkocsik, valamint személykocsik javítását végezték. Az új üzem megnyitása része a cég racionalizálási programjának, melytől profilbővülést, illetve profitnövekedést remélnek.

A szolnoki fejlesztés része a MÁV Északi Járműjavító Telephelye felszámolásának: az ottani kerékjavítási folyamatban dolgozó munkagépeket – összesen mintegy 300 tonnányi berendezést - telepítették át a Tisza-parti megyeszékhelyre.

A munka az új csarnokban a hónap elején indult meg és október végére már minden hajtott forgóvázat itt javítanak. A racionalizálás, egyes telephelyek összevonása elkerülhetetlen volt a vezérigazgató szerint, mivel Szolnok és az Északi Járműjavító együttes kapacitása meghaladta az igényeket.

Az Északi Járműjavító tevékenységének áttelepítése az év elején indult és várhatóan év végén befejeződik, az előre meghatározott ütemben és költségkereten belül. Eredményeként várhatóan évi, közel egymilliárd forint takarítható meg. A tevékenységekkel együtt várhatóan 240 dolgozó kerül át a szolnoki, budapesti és békéscsabai telephelyekre. Ferencvárosban műszerek javítására központi javítóbázist, Istvántelken központi féktechnikai műhelyt alakítanak ki, Békéscsabán a vontatómotor javítási kapacitás bővítésével új impregnáló berendezést helyeznek üzembe – tette hozzá.

Zaránd György kitért arra is, hogy a csarnok átadása mellett elkészült az első, itt javított V43 sorozatú villamos mozdony. A társaság távolabbi célja a komplex járműjavítói szolgáltatások szinte teljes körű kialakítása, és ezzel Közép-Európa legmodernebb vasútijármű-javító bázisának létrehozása Szolnokon – közölte a vezető. A szolnoki telephely fejlesztésének első üteme 2008 őszén zárult, és megközelítően 550 millió forintba került.

A Máv-Gépészet Zrt. önálló társaságba szervezése a cég előtt a MÁV csoporton kívüli és a nemzetközi piacot is megnyitotta. Ennek eredményeképpen a társaság MÁV csoporton kívüli bevételei 2008-ban megduplázódtak, amit 2009-ben is célul tűztek ki. A nemzetközi szerződések közül kiemelt jelentőségű az osztrák államvasutak (ÖBB) Vasútijármű Javító és Karbantartó cégével kötött megállapodás, amely szerint a Magyarországon közlekedő osztrák mozdonyok karbantartását a MÁV-Gépészet Zrt végzi. Ezen kívül nagy számban újít fel a cég német és osztrák megrendelésre különböző villamos motorokat is, továbbá a héten kezdődik el 35 külföldi autószállító kocsi korszerűsítése Fényeslitkén.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!