3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nemzeti közműszolgáltatási rendszer részeként működő Főgáz CNG Kft. 16 forinttal 345 forintra mérsékelte nyilvános kútjain a sűrített földgáz (CNG) kilogrammonkénti nagykereskedelmi árát - közölte az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. szakmai irányítása alatt álló cég.

A tájékoztatás szerint a Főgáz kútoszlopainál vételezhető mérsékelt árazású CNG energiatartalma alapján számított benzin-liter-egyenértéke (BLE) 225,5 forint, míg gázolaj-liter-egyenértéke (GLE) 253,7 forint, vagyis a CNG üzemű járművek mintegy 600-700 forintos árelőnyt érhetnek el 100 kilométeren a hagyományos üzemanyaggal működő és azonos méretű autókkal szemben.

A közlemény idézi Horváth Pétert, az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. elnök- vezérigazgatóját, a Főgáz elnökét, aki elmondta: a Főgáz törekszik arra, hogy tevékenységével minimalizálja a környezet terhelését, ezért az erőforrások tudatos felhasználása, az energiatudatosság erősítése, valamint a környezetbarát, sűrített földgáz alapú közlekedés elterjesztése évek óta meghatározó része a vállalat tevékenységének. Kiemelten fontosnak nevezte azt is, hogy a CNG ne csak környezetvédelmi, hanem költség szempontból is versenyképes maradjon a kőolaj bázisú üzemanyagokkal szemben.

Ilyen új trolik járnak Budapesten

A közlemény emlékeztet: a Főgáz kezdeményezésére 2009-ben 6 vállalat szándéknyilatkozatot írt alá arról, hogy CNG járműveket állít üzembe. A Főgáz vállalta, hogy megteremti a járművek töltéséhez szükséges infrastruktúrát, ennek érdekében már 3 töltőállomást üzemeltet Budapesten és az októberben alakult Kapos CNG Kft. többségi tulajdonosaként fontos szerepet vállal az új, sűrített földgáz üzemű kaposvári buszok üzemanyag ellátásban, amelyekből a város részben uniós támogatással 40 darabot állított üzembe.

Mint írták, 2020-ig legalább 100 CNG töltőállomást kell létesíteni Magyarországon, eleget téve a 2014 őszén megjelent alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítéséről szóló uniós irányelvnek. A rendelet előírja, hogy a tagállamoknak a városokban és a sűrűn lakott agglomerációkban élők számára elérhetővé kell tenni a CNG-t, mint üzemanyagot.

A fővárosban jelentős számban közlekednek földgáz üzemű járművek. A Főgáz 34 CNG-üzemű gépjárműve, valamint a Budapest Taxi 50 autós CNG-flottája népszerűsíti a környezetbarát és gazdaságos közlekedést. A Főgáz célja a sűrített földgáz-üzemű tömegközlekedés meghonosítása, erről már több vidéki városban is folyamatosak az egyeztetések. A BKV Budapesti Közlekedési Zrt. már közel 50 CNG busszal, az FKF Fővárosi Közterület Fenntartó Nonprofit Zrt. pedig már 60 szemétszállítóval és 3 kisteherautóval járul hozzá az élhetőbb város kialakításához.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!