A központ létrehozására azért van szükség, mert a hazai autóiparban tevékenykedő másodlagos és harmadlagos beszállítói kör a tőkehiány, valamint az it-háttér és a fejlesztési szakemberek hiánya miatt jelenleg nem alkalmas arra, hogy eleget tegyen a gyártók és az elsődleges beszállítók fejlesztési igényeinek.
A 6-8 autóipari kis- és középvállalkozás számára lehet majd biztosítani, hogy állandó jelleggel kisebb kutatómérnök-csapatokat alkalmazzanak fejlesztési célokkal.
Lukács Pálnak, a Magyar Gépjárműipari Szövetség (MGSZ) ügyvezető igazgatójának nyilatkozata szerint az Autóipari Kompetencia Központban először 120-150 mérnök dolgozna, a 2007-2008-ban lezáruló második ütem után pedig a központ háromszor ennyi szakembert fogadna be.
A kutató és fejlesztő tevékenységre az autóiparban egyre több forrást kell fordítani, s ezen belül is a kisebb beszállítók jutnak egyre növekvő szerephez, amivel a gyártók és az elsődleges beszállítók jelentősen növelni tudják hatékonyságukat.
A Dél-Budára tervezett központ első ütemének felépítése mintegy 1,5 milliárdba kerülne, míg a második ütem költsége 3,5-4 milliárd forint lehet. A szükséges pénz nagy részét egy szakmai befektető biztosítaná a Kelen Park Kft.-n keresztül, másik részét pedig európai uniós strukturális alapok felhasználására kiírt gvop-pályázatok segítségével kívánják megszerezni, írja a Világgazdaság.
K+F központ támogatja majd az autóipart
Jövő év végére valósulhat meg a K+F központ építésének első üteme, a magyarországi autóipari beszállítók tevékenységének támogatására, írja a Világgazdaság.