A Magyar Márkaszövetség hat évvel ezelőtt indította első kampányát a márkás termékek népszerűsítésére, azóta összesen 27 tagvállalat 70 terméke vett részt a szövetség marketing-akciójában. Az évek során felhasznált közel 20 000 óriásplakát, a televíziós reklámok és a sajtóhirdetések médiaköltsége listaáron számolva kétmilliárd forint volt.
A magyarországi és az ausztriai tapasztalatokat felhasználva már a német, a lengyel és a norvég piacokon is összefogtak a cégek a kizárólag árra koncentráló diszkont-szemlélet ellen.
A Magyar Márkaszövetség a hazai FMCG-iparág érdekképviseleti szervezete, jelenlegi 55 tagvállalatának összesített 2004. évi forgalma meghaladta az 580 milliárd forintot. A márkatudatosság és márkahűség mellett érvelő reklámkampányban a Beiersdorf, a Bunge, a Gyermely, a Henkel, a Masterfoods, a Nestlé, a Procter&Gamble, a Sara Lee, a Sió-Eckes és a Szentkirályi vesz részt.
Menedzsment Fórum
Kampánnyal nevelik márkatudatosságra a fogyasztókat
A magyar fogyasztók legfontosabb vásárlási szempontja az ár, csak ezután következik a minőség. Ennek megváltoztatása érdekében reklámkampányba kezd a Magyar Márkaszövetség, amely során a márkatudatosság és -hűség mellett érvel.