Ezt három stratégiai részlegre, a folyadékkristályos képernyőjű (LCD) televíziók, a nyomtatási technika és a napkollektorok gyártására való összpontosításával szeretnék elérni.
Az elektronikai cég elnöke az idei CeBIT kiállításon ismertette a cég stratégiáját, amelyen belül az egyik egyértelműen meghatározott cél az értékesítési forgalomnak a 2007-ben lejáró pénzügyi év végéig való megkétszerezése. Kleis a rohamosan fejlődő gyártórészlegekre, az LCD-tévékre, a nyomtatókra és a napcellákra alapozza növekedési tervét.
Azon túl, hogy a cég fejleszteni szeretné már létező fontos piacait, egyre nagyobb összegeket akar befektetni a virágzó kelet-európai piacokon, amelyeken folyamatosan nő a kereslet a fejlett műszaki termékek iránt. Az elnök példaként Oroszországot és az Európai Unió új tagállamait említette, amelyekben első lépésként az értékesítés rendszerét fogják fejleszteni.
2004 negyedik negyedévében fordult elő először, hogy Japánt megelőzve, Európa lett az LCD-tévék legnagyobb piaca a világon. Ha csupán Németországot tekintjük, 60 millió katódsugárcsöves (CRT) tévékészüléknek modern, lapos képernyős készülékre való lecserélésére lehet számítani.
(OTS-Cégvonal)
Kelet-Európára alapozza növekedési tervét a Sharp
Hans Kleis, a Sharp Electronics Europe elnök-vezérigazgatója azt a célt tűzte ki a japán technológiai cégcsoport európai részlege elé, hogy a 2007-ben befejeződő pénzügyi év végéig száz százalékkal növelje a forgalmát.