Az idei évben 850 millió készüléket értékesíthetnek a telefon-gyártó cégek, amely duplája a 2002-es adatoknak. Ebben az évben a piac tovább bővülhet, a tavalyi értékekhez képest 5 százalékos lehet a növekedés, áll az iSuppli piackutató elemzésében. A mobiltelefon így a világ legnépszerűbb fogyasztói elektronikai termékévé válik.
A növekedés öröme mellett azonban számos nehézséggel is szembe kell néznie a piac résztvevőinek. A készülékek átlagára 9 százalékkal csökkenthet, az elmúlt évben mért 142 dolláros átlagértékhez képest jövőre egy-egy telefon átlagosan 129 dollárért fog elkelni. Ennek következtében a szereplők összbevétele a 2005-ös 115,1 milliárdról 109,7 milliárd dollárra csökken.
Az átlagárak csökkenése mögött a szakértők szerint elsősorban az áll, hogy a fejlődő piacok meghódítása miatt a legnagyobb gyártók, így a Nokia és a Motorola is egyszerűbb készülékeket dob piacra, amelyek már 40 dollár alatt is elérhetők.

Az átlagárak növekedését csak a 3G mielőbbi elterjedése segíthetné, mivel az ilyen típusú telefonok között a legolcsóbbak is 200 dollár feletti áron kerülnek a boltokba. A technológia azonban még a fejlett országokban is csak most kerül bevezetésre, és a fogyasztók szűk rétege kezdte el használni a multimédiás lehetőségeket.
Az átlagárak lassú csökkenése így a következő időszakban is folytatódhat, állítja az iSuppli, és csak a 2009-es esztendőben várható ismét emelkedés ezen a téren, amikor az új technológiák széles körben elfogadottá válnak.
A gyártók terén nem várható jelentős átrendeződés a piackutatók szerint, a már említett Nokia és Motorola mellet a Samsung Electronics, a Sony Ericsson és az LG Electronics határozhatja meg továbbra is a trendeket. A vezető öt társaság összesített piaci részesedése várhatóan idén is 75 százalék felett marad.