Mérje és elemezze a vásárló útját
A marketing hatékonysága a többcsatornás rendszerben jól mérhető, de ennél nehezebb dolga van a szakembernek, ha az egymást keresztező csatornák fogyasztói viselkedésre gyakorolt hatását szeretné feltérképezni. Ehhez a mérésre szolgáló módszert úgy kell strukturálni, hogy az kövesse a potenciális vásárló képzeletbeli útját.
[ajanlo=90][igazitas=left/] Hogyan vezet az egyik csatornán kapott élmény a következő csatornához? Melyek azok a hívószavak, amelyek leghatékonyabban buzdítanak cselekvésre? Pontosan mely ponton győztük meg végleg a fogyasztót? Nézze a terméket vagy szolgáltatást a fogyasztó szemével.
Tegye olyan kontextusba, amelyet a fogyasztó ismer. Vázolja fel a teljes "élményskálát" mielőtt dönt a médiumokról, egyébb kommunikációs csatornákról, költségvetésről és programokról. Álljon elő olyan ötlettel, amely mindezt magába foglalja - aztán már csak a sikerességet kell lemérnie.
Menedzsment Fórum
Keresztcsatornás marketing: minden út a vevőnél fut össze
Az elmúlt harminc év alatt több ezerre nőtt azoknak a reklámüzeneteknek a száma, amelyekkel az átlagos fogyasztó nap mint nap találkozik a különféle médiumokban. A védekező mechanizmusok így hamar kialakulnak az újabb és újabb marketingfogásokkal szemben.