2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Krasair (Krasznojarszkije Avialinyii) részvényesei szerdai rendkívüli közgyűlésükön eldöntötték, hogy a légitársaságtól elkülönítik a Krasznojarszki Repülőtér Rt.-t - közölte a médiával az AIRUnion Holding, amelynek vezető társasága a Krasair.

A részvényesek jóváhagyták a két társaság szétválasztott mérlegét, s úgy döntöttek, hogy az új társaság alaptőkéjében való részesedést ugyanúgy osztják el, ahogyan a Krasair alaptőkéjéből részesedik az állam, illetve a magánszemélyek, vagyis 51-49 százalékos arányban.

Az új társaság vezérigazgatója Szergej Szolncev lesz, aki eddig a moszkvai Vnukovo repülőtér vezérigazgató-helyettese volt. Az igazgatótanácsban a magánrészvényeseket négy tag - köztük Borisz Abramovics -, az államot öt személy képviseli.

A légitársaság és a repülőtér szétválasztása az egyik alapfeltétele volt annak, hogy az AIRUnion holding alapján egységes vállalat jöhessen létre. Az orosz államfő október elején írta alá a vonatkozó rendeletet, és a jogi részleteket november elejéig rendezni kell.

Eredetileg a szétválasztást az év elejétől akarták megvalósítani, de el kellett halasztani a január 26-ra tervezett közgyűlést, mert az állam képviselői nem fogadták el a mérleg megosztására a menedzsment által tett javaslatot. Abban ugyanis az szerepelt, hogy a repülőtér mérlegében szerepel a légitársaság által felvett mintegy 700 millió rubeles hitel, míg a repülőtéri szolgáltatások többsége a légitársaságnál szerepelt.

Később elkészült egy olyan tervezet, amelyet az állam is elfogadott, s ezt terjesztették a május 15-én tartott közgyűlés elé, de miközben mindenki arra számított, hogy ezt leszavazzák a magánrészvényesek, az állam szavazott ellene.

A Krasair jelenleg a több mint száz orosz légitársaság egyik legnagyobbika, és vezető cége az öt orosz társaságot - a Krasair mellett a DAL-t, az OmskAviát, a Samarát, valamint a fapados Sky Expresst - egyesítő AIRUnion holdingnak, amely 49 százalékos részesedést szerzett a Malévban. A Krasair tavaly az előző évhez képest 2 százalékkal, 1,85 millióra növelte utasai számát.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!