2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Krasair (Krasznojarszkije Avialinyii) részvényesei szerdai rendkívüli közgyűlésükön eldöntötték, hogy a légitársaságtól elkülönítik a Krasznojarszki Repülőtér Rt.-t - közölte a médiával az AIRUnion Holding, amelynek vezető társasága a Krasair.

A részvényesek jóváhagyták a két társaság szétválasztott mérlegét, s úgy döntöttek, hogy az új társaság alaptőkéjében való részesedést ugyanúgy osztják el, ahogyan a Krasair alaptőkéjéből részesedik az állam, illetve a magánszemélyek, vagyis 51-49 százalékos arányban.

Az új társaság vezérigazgatója Szergej Szolncev lesz, aki eddig a moszkvai Vnukovo repülőtér vezérigazgató-helyettese volt. Az igazgatótanácsban a magánrészvényeseket négy tag - köztük Borisz Abramovics -, az államot öt személy képviseli.

A légitársaság és a repülőtér szétválasztása az egyik alapfeltétele volt annak, hogy az AIRUnion holding alapján egységes vállalat jöhessen létre. Az orosz államfő október elején írta alá a vonatkozó rendeletet, és a jogi részleteket november elejéig rendezni kell.

Eredetileg a szétválasztást az év elejétől akarták megvalósítani, de el kellett halasztani a január 26-ra tervezett közgyűlést, mert az állam képviselői nem fogadták el a mérleg megosztására a menedzsment által tett javaslatot. Abban ugyanis az szerepelt, hogy a repülőtér mérlegében szerepel a légitársaság által felvett mintegy 700 millió rubeles hitel, míg a repülőtéri szolgáltatások többsége a légitársaságnál szerepelt.

Később elkészült egy olyan tervezet, amelyet az állam is elfogadott, s ezt terjesztették a május 15-én tartott közgyűlés elé, de miközben mindenki arra számított, hogy ezt leszavazzák a magánrészvényesek, az állam szavazott ellene.

A Krasair jelenleg a több mint száz orosz légitársaság egyik legnagyobbika, és vezető cége az öt orosz társaságot - a Krasair mellett a DAL-t, az OmskAviát, a Samarát, valamint a fapados Sky Expresst - egyesítő AIRUnion holdingnak, amely 49 százalékos részesedést szerzett a Malévban. A Krasair tavaly az előző évhez képest 2 százalékkal, 1,85 millióra növelte utasai számát.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!