Miközben a PSZÁF a ScieNet körül vizsgálódott, egyre újabb vásárlásiközösség-szervező mlm-cégek indulnak, mint például a Family Benefit. A közösségeknek már százezres nagyságrendűre becsült taglétszáma van.
Az interneten több vásárlási közösséget is találni, legutóbb egy szegedi sportegyesület, az FC Fortuna tett közzé hasonló szolgáltatásról, szerveződésről szóló közleményt, amelynek a hírek szerint több ezer tagja van úgy, hogy a programja még el sem indult. A klub a legnagyobb hazai hipermarket-, illetve a legnagyobb elektronikai áruházlánc nevével hirdette magát, miközben úgy tudjuk, egyikkel sem áll szerződéses vagy akár informális üzleti kapcsolatban. A tervek szerint 90 százalékos kedvezményt is képesek lesznek elérni a közösség tagjai a programmal, ami a piacon rendkívül nagy kedvezménynek számít, ilyen előny szinte nem is létezik. A Napi Gazdaság próbálta elérni a sportklubot, illetve annak vezetőjét, de a telefonja több napja nincs a rendszerbe kapcsolva, illetve a klub telephelyén látszólag a semmibe csörög a vezetékes telefon.