2p

Csaknem kétszer annyit költenek az online vevők - legalábbis Franciaországban -, mint a csak hagyományos módon vásárlók a Microsoft internetes részlegének, az MSN Opinion Way-nek a kutatói szerint.

A kutatók szerint ezt az magyarázza, hogy az internetezők általában jobb vásárlóerővel rendelkeznek, mint a nettel kapcsolatot nem tartó emberek, másrészt a netesek általában kimerítően tájékozódnak a vásárlási lehetőségekről és a világhálón szerzett árinformációkkal és mások véleményével felvértezve bátrabban vásárolnak. Ez esetenként azt is jelenti, hogy ésszerűtlen, azaz nem indokolt költésre is hajlandóak. A francia internetes vásárlók több mint harmada állította ezt magáról, a hagyományosan vásárlóknak viszont még negyede sem.

Az MSN Opinion Way úgy látja, hogy az internetes vásárlók sokkal inkább veszik a minőségibb (és általában drágább) márkatermékeket, mert eleve márkatudatosabbak. A netesek 46 százaléka mondta magát márkahívőnek, arányuk a hagyományos vásárlók körében 30 százalékos.

Ahogy az mfor.hu már korábban megírta, a magyar internet felhasználók könnyedén küldenek e-mailt és találják meg a világhálón a számukra fontos információkat, ugyanakkor egy saját honlap elkészítése már nehézséget okoz számukra. Egyedül az online vásárlás olyan terület, melyen nem a legfiatalabb, 18-29 éves korosztály érte le a legjobb eredményt. Itt a harmincas éveikben járó internetezők a legrutinosabbak, egyedül ők értékelték ismereteiket közepesnél valamivel jobbnak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!