A kutatók szerint ezt az magyarázza, hogy az internetezők általában jobb vásárlóerővel rendelkeznek, mint a nettel kapcsolatot nem tartó emberek, másrészt a netesek általában kimerítően tájékozódnak a vásárlási lehetőségekről és a világhálón szerzett árinformációkkal és mások véleményével felvértezve bátrabban vásárolnak. Ez esetenként azt is jelenti, hogy ésszerűtlen, azaz nem indokolt költésre is hajlandóak. A francia internetes vásárlók több mint harmada állította ezt magáról, a hagyományosan vásárlóknak viszont még negyede sem.
Az MSN Opinion Way úgy látja, hogy az internetes vásárlók sokkal inkább veszik a minőségibb (és általában drágább) márkatermékeket, mert eleve márkatudatosabbak. A netesek 46 százaléka mondta magát márkahívőnek, arányuk a hagyományos vásárlók körében 30 százalékos.
Ahogy az mfor.hu már korábban megírta, a magyar internet felhasználók könnyedén küldenek e-mailt és találják meg a világhálón a számukra fontos információkat, ugyanakkor egy saját honlap elkészítése már nehézséget okoz számukra. Egyedül az online vásárlás olyan terület, melyen nem a legfiatalabb, 18-29 éves korosztály érte le a legjobb eredményt. Itt a harmincas éveikben járó internetezők a legrutinosabbak, egyedül ők értékelték ismereteiket közepesnél valamivel jobbnak.