2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csaknem kétszer annyit költenek az online vevők - legalábbis Franciaországban -, mint a csak hagyományos módon vásárlók a Microsoft internetes részlegének, az MSN Opinion Way-nek a kutatói szerint.

A kutatók szerint ezt az magyarázza, hogy az internetezők általában jobb vásárlóerővel rendelkeznek, mint a nettel kapcsolatot nem tartó emberek, másrészt a netesek általában kimerítően tájékozódnak a vásárlási lehetőségekről és a világhálón szerzett árinformációkkal és mások véleményével felvértezve bátrabban vásárolnak. Ez esetenként azt is jelenti, hogy ésszerűtlen, azaz nem indokolt költésre is hajlandóak. A francia internetes vásárlók több mint harmada állította ezt magáról, a hagyományosan vásárlóknak viszont még negyede sem.

Az MSN Opinion Way úgy látja, hogy az internetes vásárlók sokkal inkább veszik a minőségibb (és általában drágább) márkatermékeket, mert eleve márkatudatosabbak. A netesek 46 százaléka mondta magát márkahívőnek, arányuk a hagyományos vásárlók körében 30 százalékos.

Ahogy az mfor.hu már korábban megírta, a magyar internet felhasználók könnyedén küldenek e-mailt és találják meg a világhálón a számukra fontos információkat, ugyanakkor egy saját honlap elkészítése már nehézséget okoz számukra. Egyedül az online vásárlás olyan terület, melyen nem a legfiatalabb, 18-29 éves korosztály érte le a legjobb eredményt. Itt a harmincas éveikben járó internetezők a legrutinosabbak, egyedül ők értékelték ismereteiket közepesnél valamivel jobbnak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!