A Heineken sörgyártó megerősítette azt a hírt, mely szerint újraszervezi a márkaportfoliója összetételét Európában, ennek keretében néhány brandjét pedig megszünteti. A holland cégcsoport jelenleg több mint 80 márkával van jelen az európai piacon.
[ajanlo=90][igazitas=left/] A Heineken elnök-vezérigazgatója, Thony Ruys a Media & Marketing Europe-nak elmondta, a márkák számának csökkentését a fogyasztás visszaesése indokolja. A forgalomra pedig a szupermarketek saját márkái, valamint a diszkontok nem márkázott termékei által támasztott konkurencia volt kedvezőtlen hatással.
A Heineken nem az első fogyasztási cikk gyártó, amely hasonló lépésre kényszerül: az Unilever korábban kétharmadával csökkentette márkái számát világszerte. A kevés megmaradt brandre koncentrálva a Heineken nagyobb összegeket tud elkülöníteni a média- és marketingköltésekre.
A holland sörgyártóra második legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban is nagy nyomás nehezedik. Piaci részesedése növelése érdekében John Travoltát és Brad Pittet szerződtette legújabb kampánya arcaiként.
Menedzsment Fórum
Kevesebb márkával nagyobb forgalmat remél a Heineken
A Heineken sörgyártó megerősítette, újraszervezi a márkaportfoliója összetételét Európában, ennek keretében néhány brandjét pedig megszünteti. A holland cégcsoport jelenleg több mint 80 márkával van jelent az európai piacon.