Az autógyárak közül egyre több ismeri fel, hogy az alsóbb kategóriákban, városi autóknál biztos bukáshoz vezet, ha a hirdetésekben lóerőkről, hengerűrtartalomról, és gyorsulásról beszélnek. A nőket ez teljesen hidegen hagyja. Az autót úgy lesz kelendő, ha a nőket szólítják meg vele, hangsúlyozva a biztonságot, a könnyű vezethetőséget, ne adj' isten azt, hogy ezzel bárki, bármilyen kis helyre le tud parkolni.
Könyvében Barletta rámutat a női és férfi psziché alapvető különbségeire, amelyek a vásárlási döntéseket meghatározzák. A férfiak olyan aránypárok alapján mérlegelnek, mint a hosszú- vagy rövidtávú, gyors-lassú, első-második. Ezzel szemben a gyengébb nem képviselői az egyszerű-bonyolult és az általa ismert vagy nem ismert kérdéskörök alapján hozzák meg döntéseiket.
Éppen ezért a hirdetések esetében más üzenetek fognak a férfiak és a nők esetében hatni. A régi sémák azért buknak meg, mert a nők nem fogadják el az a nézetet, hogy ha egy termék vagy szolgáltatás jó egy férfinak, az változatlan formában megfelelő lesz egy nő számára is. Az elméleti modelleket tehát felállították, a vállalatoknak a sikerhez immár ezek gyakorlati megvalósítását kell végrehajtaniuk.
Kielégíteni a nők igényeit
A társadalom nagyobb hányadát alkotják a nők a világ fejlettebb részében. Már ez önmagában fontos tény, de még ennél is figyelmeztetőbb az az adat, hogy a nők a fogyasztási termékek és szolgáltatások vásárlása során a döntések 80 százalékára hatással vannak.