2p

A társadalom nagyobb hányadát alkotják a nők a világ fejlettebb részében. Már ez önmagában fontos tény, de még ennél is figyelmeztetőbb az az adat, hogy a nők a fogyasztási termékek és szolgáltatások vásárlása során a döntések 80 százalékára hatással vannak.

Az autógyárak közül egyre több ismeri fel, hogy az alsóbb kategóriákban, városi autóknál biztos bukáshoz vezet, ha a hirdetésekben lóerőkről, hengerűrtartalomról, és gyorsulásról beszélnek. A nőket ez teljesen hidegen hagyja. Az autót úgy lesz kelendő, ha a nőket szólítják meg vele, hangsúlyozva a biztonságot, a könnyű vezethetőséget, ne adj' isten azt, hogy ezzel bárki, bármilyen kis helyre le tud parkolni.

Könyvében Barletta rámutat a női és férfi psziché alapvető különbségeire, amelyek a vásárlási döntéseket meghatározzák. A férfiak olyan aránypárok alapján mérlegelnek, mint a hosszú- vagy rövidtávú, gyors-lassú, első-második. Ezzel szemben a gyengébb nem képviselői az egyszerű-bonyolult és az általa ismert vagy nem ismert kérdéskörök alapján hozzák meg döntéseiket.

Éppen ezért a hirdetések esetében más üzenetek fognak a férfiak és a nők esetében hatni. A régi sémák azért buknak meg, mert a nők nem fogadják el az a nézetet, hogy ha egy termék vagy szolgáltatás jó egy férfinak, az változatlan formában megfelelő lesz egy nő számára is. Az elméleti modelleket tehát felállították, a vállalatoknak a sikerhez immár ezek gyakorlati megvalósítását kell végrehajtaniuk.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!