2015-ben 3,6 százalékkal több, összesen 1 millió 803 ezer 246 autót értékesítettek világszerte, 58,4 milliárd euró árbevételt értek el, amely 8,6 százalékkal magasabb, mint 2014-ben.
A vállalatnak Európában és Kínában is sikerült megtartania piacvezető szerepét a prémium szegmensben.
A vállalat értékesítési költségei 4,9 millió euróról 5,8 millió euróra nőttek az új piaci bevezetések miatt.
Pénzügyi eredménye ugyanakkor 448 millió euróval alacsonyabb volt a 2014-es 841 millió eurónál.
Adózás előtti eredménye a tavalyelőtti 5,991 milliárd euróról 5,284 milliárd euróra csökkent 2015-ben.
A vállalat operatív eredménye 4,8 milliárd euró volt. Az egyedi hatásoktól megtisztított operatív eredmény 5,134 milliárd euró volt, amely közel azonos a 2014. évi 5,150 milliárd euróval. A vállalat árbevétel arányos nyeresége 8,8 százalék volt, szemben a tavalyelőtti 9,6 százalékkal. A vállalat vezetői ugyanakkor hangsúlyozták, ez az arány a stratégiailag megcélzott nyolc és tíz százalék közötti sávban mozog.
Ez most az Audi kínálata
Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a dízelbotránnyal kapcsolatban sajnálatát fejezte ki, egyben hangsúlyozta: a jövőben az egyik legfontosabb üzleti elvük az őszinteség lesz. Ennek érdekében biztosította a megjelenteket, hogy mindenre kiterjedő vizsgálatot végeznek a vállalatnál. Jelenleg a közlekedési hatóság által már jóváhagyott műszaki megoldásokon dolgoznak, amelyekkel várhatóan az év végére fognak végezni.
Tisztázni kell, hogy mi történt, egyben megoldást kell a találni a problémára - hangsúlyozta. Hozzáfűzte: a botrányban érintett motorok 90 százaléka 4 hengeres, 2 literes TDI motor, amelyek szoftverfrissítést kapnak. A maradék 10 százalék 1,6 literes TDI motor, amelyek hardverét és szoftverét fogják frissíteni.
A három literes V6-os TDI motor Európában megfelel a követelményeknek, az Amerikai Egyesült Államokban pedig nemrég mutattak be egy műszaki megoldást, amelyet azonban a hatóságoknak még jóvá kell hagyniuk.
Rupert Stadler hangsúlyozta, fontosak az Audinak az amerikai kereskedők: 40 városban háromszáz kereskedővel, s azok 11 ezer alkalmazottjával vannak kapcsolatban. 2008 óta több mint egymilliárd dollárt fektettek be az amerikai kereskedők az Audiba, s a tervek szerint 2020-ig hasonló mértékű összeget fognak befektetni. Az amerikaiak a botrány ellenére is bíznak a márkában, mert 2016-ban az Audit választották meg a legjobb autómárkának.
Rupert Stadler elmondta azt is, hogy Mexikóban októberben kezdik meg a termelést, amely a legfontosabb növekedési pont lesz a kontinensen a márka számára.
Hozzáfűzte: 2015 a kihívások éve volt, de mégis sikeres évet zártak. Oroszországban a politikai válság, Kínában a gazdasági hullámvölgy okozott nehézségeket, de a világ több mint 60 piacán 72 rekordhónapot tudhat maga mögött a vállalat.
Axel Strotbek, az Audi AG pénzügyekért felelős igazgatótanácsi tagja arról beszélt, hogy a vállalat legnagyobb értékesítési régiója továbbra is az Amerikai Egyesült Államok, ahol az egység eladások 11 százalékkal nőttek, s ezzel az elmúlt öt évben megduplázták az eladásokat. Európában és Kínában pedig megerősítették pozíciójukat.
Hozzátette: az idei évben több mint hárommilliárd euró értékben terveznek befektetni tárgyi eszközbe, hangsúlyt fektetve a műszaki innovációra és az új modellekre. Tovább bővítik a Q-modellek kínálatát, az idén összesen 20 új és átdolgozott modellel lépnek piacra.
Thomas Sigi, az Audi AG személy- és szociális ügyekért felelős igazgató tanácsi tag elmondta, hogy a vállalat több mint tíz százalékkal szeretné növelni a szakképzési helyek számát, hogy fedezni tudja a szakember igényt, emellett Németországban 1200-zal szeretnék növelni a foglalkoztatottak számát.
Az Audi AG világszerte 85 ezer embert foglalkoztat, 60 ezret Németországban.
Rupert Stadler elmondta azt is, hogy 2025-ig különböző elektromos modelleket vezetnek be a piacra, a termelés központja Brüsszel lesz. 2018-ban kezdődik meg Belgiumban a termelés, amely az elektromos mobilitás tekintetében úttörő lesz az Audinál. A következő években nagy hangsúlyt fognak fektetni a kutatás-fejlesztésre a Volkswagen csoporton belül.
Rupert Stadler újságírói kérdésre válaszolva elmondta, hogy a migrációs válság semmilyen problémát nem okoz sem a magyarországi gyártásban, sem az üzemek kapcsolatában, mert a logisztika precízen működik Magyarország és Németország között. Hozzátette: a gyártásra sem globális, sem helyi szinten nem nyomja rá a bélyegét ez a probléma.
A sajtótájékoztatón bemutatták az új Audi SQ7-et, amely nagy teljesítményű dízel szabadidő autó. A modell motorját Győrben gyártják. A jármű teljes vezetést támogató rendszerrel rendelkezik.
MTI