A Mercedes idén szeptemberben 53 783 SUV-ot adott el világszerte, amely 36,8 százalékos növekedést jelent éves bázison. Ez jócskán meghaladja a cég teljes 15,8 százalékos szeptemberi bővülését, amely persze szintén elképesztően magas szám. A terepjárók szegmense egyébként is nagyon népszerű, (nem csak a Mercedesnél), az előző hónapban viszont a csillagos márka két modellje is debütált, meglökve az értékesítési számokat. Az ML modellfrissített – és immár GLE néven futó – utódja Európában került a szalonokba (Amerikában már korábban megkezdték az értékesítést), mint ahogy az eggyel kisebb GLC is a piacra került.
A márkából világszerte 188 444 autó kelt el, több mint eddig valaha egy hónap leforgása alatt. Ez 15,8 százalékkal magasabb, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Az első 9 hónapban 1,38 millió autót adtak el, amely 15,2 százalékos növekedés, jóval nagyobb mint a másik két német prémiummárka esetében.
Érdekes, hogy Kínában, ahol a legtöbb autógyár inkább mínuszokat kénytelen elkönyvelni, már ami az értékesítést illeti, a Mercedes szeptemberben 53,2 százalékkal nőtt, de az első 9 hónap 30,9 százalékos bővülése sem éppen kevés. Korábban írtunk arról, hogy a Porsche sem teljesít rosszul Kínában, amely vélhetően annak köszönhető, hogy a prémiumtermékek másként „viselkednek” válsághelyzetben. Az idei összesített adatok szerint Kína már nagyobb piaca a Mercedesnek, mint az USA, vagy pláne Németország és persze a növekedése is itt a legdinamikusabb.
Visszatérve a modellekre, az új C-osztály is egész jól teljesít: idén összesen 332 309 darabot adtak el belőle, 60 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A kompaktok – amelyek közül több Kecskeméten készült -, szintén szépen teljesítettek 27,1 százalékkal kelt el több belőlük. Itt meg kell jegyezni, hogy a GLA-t a cég a SUV-ok és a kompaktok közé is besorolta az értékesítési eredményekről szóló közleményébe.
A Mercedes mellett a Daimler másik személyautó-márkája, a Smart is szépen nőtt. Szeptemberben 10 250 darab kel el belőle, 51,4 százalékkal több éves bázison, az első 9 hónap 88 081-es darabszáma pedig 31,6 százalékos bővülés.
mfor.hu