2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miután a cég szeptemberben Európában is elkezdte értékesíteni a GLE terepjáróját, illetve a kisebb GLC is a szalonokba került, a SUV-szegmensben komoly növekedést értek el.

A Mercedes idén szeptemberben 53 783 SUV-ot adott el világszerte, amely 36,8 százalékos növekedést jelent éves bázison. Ez jócskán meghaladja a cég teljes 15,8 százalékos szeptemberi bővülését, amely persze szintén elképesztően magas szám. A terepjárók szegmense egyébként is nagyon népszerű, (nem csak a Mercedesnél), az előző hónapban viszont a csillagos márka két modellje is debütált, meglökve az értékesítési számokat. Az ML modellfrissített – és immár GLE néven futó – utódja Európában került a szalonokba (Amerikában már korábban megkezdték az értékesítést), mint ahogy az eggyel kisebb GLC is a piacra került.

Kattintásra galéria nyílik!

A márkából világszerte 188 444 autó kelt el, több mint eddig valaha egy hónap leforgása alatt. Ez 15,8 százalékkal magasabb, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Az első 9 hónapban 1,38 millió autót adtak el, amely 15,2 százalékos növekedés, jóval nagyobb mint a másik két német prémiummárka esetében.

Érdekes, hogy Kínában, ahol a legtöbb autógyár inkább mínuszokat kénytelen elkönyvelni, már ami az értékesítést illeti, a Mercedes szeptemberben 53,2 százalékkal nőtt, de az első 9 hónap 30,9 százalékos bővülése sem éppen kevés. Korábban írtunk arról, hogy a Porsche sem teljesít rosszul Kínában, amely vélhetően annak köszönhető, hogy a prémiumtermékek másként „viselkednek” válsághelyzetben. Az idei összesített adatok szerint Kína már nagyobb piaca a Mercedesnek, mint az USA, vagy pláne Németország és persze a növekedése is itt a legdinamikusabb.

Visszatérve a modellekre, az új C-osztály is egész jól teljesít: idén összesen 332 309 darabot adtak el belőle, 60 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A kompaktok – amelyek közül több Kecskeméten készült -, szintén szépen teljesítettek 27,1 százalékkal kelt el több belőlük. Itt meg kell jegyezni, hogy a GLA-t a cég a SUV-ok és a kompaktok közé is besorolta az értékesítési eredményekről szóló közleményébe.

A Mercedes mellett a Daimler másik személyautó-márkája, a Smart is szépen nőtt. Szeptemberben 10 250 darab kel el belőle, 51,4 százalékkal több éves bázison, az első 9 hónap 88 081-es darabszáma pedig 31,6 százalékos bővülés.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!