A Tesco, ami a Deloitte szerint a világ hatodik legnagyobb üzlethálózata, 2003-ban külföldön 30 százalékos forgalom-növekedést ért el az otthoni piacon szerzett 7 százalékkal szemben.
Az eladások alapján világelsőnek kikiáltott Wal-Mart nemzetközi részlege pedig 17 százalékos növekedést könyvelhetett el ugyanabban az évben, írja a BBC.
Kína növekvő piaca a legvonzóbb ezen hálózatok számára: ott lényegesen kevesebb előírásnak és tiltásnak kell megfelelni, így a Deloitte jóslata szerint elsődleges befektetői célpont lesz 2005-ben.
A Deloitte 250-es listájából 31 nem kínai bejegyzésű cégnek, köztük a Wal-Martnak, a Carrefournak és a Metrónak már van érdekeltsége a távol-keleti országban.
2005-re a Deloitte felvásárlásokat és összeolvadásokat is jósol a piaci ágazatban és elemzésük szerint erős hangsúly lesz majd a non-food szektoron. "A verseny olyan szinten felerősödött, hogy senki nem mer egy helyben állni, bármennyire sikeres is" - nyilatkozta a BBC-nek Richard Lloyd-Owen, a Deloitte fogyasztói részlegvezetője.
Kína vonzza leginkább a Tescót és társait
A nemzetközi terjeszkedés elengedhetetlen a kiskereskedelmi üzletláncoknak, mivel az otthoni piacok már túltelítettek, derül ki a Deloitte legújabb nemzetközi felméréséből.