2p

A nemzetközi terjeszkedés elengedhetetlen a kiskereskedelmi üzletláncoknak, mivel az otthoni piacok már túltelítettek, derül ki a Deloitte legújabb nemzetközi felméréséből.

A Tesco, ami a Deloitte szerint a világ hatodik legnagyobb üzlethálózata, 2003-ban külföldön 30 százalékos forgalom-növekedést ért el az otthoni piacon szerzett 7 százalékkal szemben.

Az eladások alapján világelsőnek kikiáltott Wal-Mart nemzetközi részlege pedig 17 százalékos növekedést könyvelhetett el ugyanabban az évben, írja a BBC.

Kína növekvő piaca a legvonzóbb ezen hálózatok számára: ott lényegesen kevesebb előírásnak és tiltásnak kell megfelelni, így a Deloitte jóslata szerint elsődleges befektetői célpont lesz 2005-ben.

A Deloitte 250-es listájából 31 nem kínai bejegyzésű cégnek, köztük a Wal-Martnak, a Carrefournak és a Metrónak már van érdekeltsége a távol-keleti országban.

2005-re a Deloitte felvásárlásokat és összeolvadásokat is jósol a piaci ágazatban és elemzésük szerint erős hangsúly lesz majd a non-food szektoron. "A verseny olyan szinten felerősödött, hogy senki nem mer egy helyben állni, bármennyire sikeres is" - nyilatkozta a BBC-nek Richard Lloyd-Owen, a Deloitte fogyasztói részlegvezetője.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!