A holland sörgyártó a többi multival verseng a nagy lehetőségeket tartogató kínai piacért, ahol tavaly óta van jelen. Eközben Dél-Amerikában az utolsó nagy befektetési lehetőségre igyekeznek lecsapni a befektetők.
A Heineken a dél-kínai Kingway Brewery sörgyártó cég felett szeretné átvenni az irányítást, írja a Financial Times. A holland cég még tavaly vásárolt 21 százalékos részesedést a márkában, de most szeretné a vállalat többségi üzletrészét magáénak tudni. A jelenlegi többségi tulajdonos a helyi tartományi kormány egyik befektetési vállalata.
[ajanlo=90][igazitas=left/]A sörgyártó multik az elmúlt években már elkezdték bevenni a gyors ütemben növekvő, de nagyon széttagolt kínai piacot. Tavaly Északkelet-Kína piacvezető márkáját, a Harbint halászta el a SABMiller elől 718 millió dollárért a világ legnagyobb gyártója, az Anheuser-Busch. A SABMiller viszont egy Sanghaj-környéki sörgyártót vett meg a korábbi ausztrál tulajdonostól 154 millió dollárért. A belga Interbrew egy több mint ötven millió dolláros érdekeltséggel van jelen az ázsiai országban.
Csütörtökön nem Kínán, hanem Dél-Amerikán volt a sörmultik szeme, mivel akkor derült ki, hogy négyen szállhatnak versenybe a legnagyobb kolumbiai sörgyártó, az Empresarial Bavaria megvételéért. A SABMiller ebből a körből kiesett, mivel túl későn tett árajánlatot, a Heineken viszont a pályázók között van.
A Financial Times értékelése szerint a végső vételár biztosan jóval magasabb lesz, mint a Bavaria jelenlegi, 5 milliárd dollárra taksált értéke. A kolumbiai cég megszerzése ugyanis az utolsó nagy lehetőség a sörgyártóknak a latin-amerikai piacon való terjeszkedésre.
Menedzsment Fórum
Kínában erősítene a Heineken
A holland sörgyártó a többi multival verseng a nagy lehetőségeket tartogató kínai piacért, ahol tavaly óta van jelen. Eközben Dél-Amerikában az utolsó nagy befektetési lehetőségre igyekeznek lecsapni a befektetők.