A cégek válaszai alapján a CRM alkalmazások bevezetése a szoftver alapvető funkciói által nyújtott előnyökön kívül több kedvező hatással is járt. Ilyen például a munkamegosztás javulása, a cetlik eltűnése, a strukturált, visszakereshető levelezés, és az on-line, azonnal visszakereshető információk növekvő aránya. Gazdasági recesszió idején a kis- és középvállalatok különösen kedvezőtlen helyzetben vannak, mert méretükből adódóan a dekonjunktúra átvészeléséhez szükséges pénzügyi eszközök és hitellehetőségek korlátozottabban állnak rendelkezésre.
A szegmens szoftverválasztási motivációinak és céljainak vizsgálata azért fontos, mert mindezek ellenére éppen ez a vállalati szegmens van a legkevésbé tudatában annak, hogy e hátrány jelentős része igen egyszerű és alacsony költségekkel bevezethető informatikai megoldásokkal kiküszöbölhető, a velük nyerhető előny pedig nemcsak a befektetés többszörös megtérülését, hanem sokszor a cég talpon maradását is jelenti. A kis- és középvállalatok többsége igen keveset költ informatikai fejlesztésekre, holott a döntéseket támogató rendszerek bevezetése ezeknél a cégeknél biztosíthatja a leghatékonyabb megtérülést, és sok esetben az életben maradást. Az ilyen jellegű fejlesztések elmaradásának oka nem csak a forrás, hanem a megfelelő információ vagy a megfelelő vállalati kultúra hiánya is.
A kis- és középvállalati szektor cégeire általában jellemző, hogy a csökkenő bevételek és a mérséklődő profit miatt egyre nehezebben tudják az egyébként is nagyon érzékeny egyensúlyt fenntartani a cég pénzügyi folyamataiban. Sok cégnél a cash-flow mutat folyamatosan negatív értéket. Ennek finanszírozása nem egyszerű, hiszen a vállatok méretéből adódóan a hitelek elérése és mértéke is korlátozott. Számos kis- és középvállalat irányítása érzésből folyik, ami konjunktúra idején látszólag elfogadható, és az eredményekkel igazolható is. Ez azonban csak addig tart, amíg a piaci trend fordultával le nem szűkül az a sáv, amelyen belül büntetlenül lehet tévedni. Recessziós környezetben minden egyes vevő megtartása létkérdés, az új vevők megszerzése nem lehet véletlenszerű folyamat, a vállalat reál- és pénzügyi folyamatainak tervezése és előrejelzése pedig a fennmaradás záloga lehet.
Kisvállalatok és a CRM rendszerek
A mikro-, kis-, és középvállalatok CRM szoftver használatáról közzétett felmérés szerint e szegmens számára gazdaságos módon a szektor-semleges, az összes iparágban megtalálható alapadatokra építő CRM szoftverek értékesítése lehet hosszú távon is sikeres megoldás.