3p

A mikro-, kis-, és középvállalatok CRM szoftver használatáról közzétett felmérés szerint e szegmens számára gazdaságos módon a szektor-semleges, az összes iparágban megtalálható alapadatokra építő CRM szoftverek értékesítése lehet hosszú távon is sikeres megoldás.

A cégek válaszai alapján a CRM alkalmazások bevezetése a szoftver alapvető funkciói által nyújtott előnyökön kívül több kedvező hatással is járt. Ilyen például a munkamegosztás javulása, a cetlik eltűnése, a strukturált, visszakereshető levelezés, és az on-line, azonnal visszakereshető információk növekvő aránya. Gazdasági recesszió idején a kis- és középvállalatok különösen kedvezőtlen helyzetben vannak, mert méretükből adódóan a dekonjunktúra átvészeléséhez szükséges pénzügyi eszközök és hitellehetőségek korlátozottabban állnak rendelkezésre.

A szegmens szoftverválasztási motivációinak és céljainak vizsgálata azért fontos, mert mindezek ellenére éppen ez a vállalati szegmens van a legkevésbé tudatában annak, hogy e hátrány jelentős része igen egyszerű és alacsony költségekkel bevezethető informatikai megoldásokkal kiküszöbölhető, a velük nyerhető előny pedig nemcsak a befektetés többszörös megtérülését, hanem sokszor a cég talpon maradását is jelenti. A kis- és középvállalatok többsége igen keveset költ informatikai fejlesztésekre, holott a döntéseket támogató rendszerek bevezetése ezeknél a cégeknél biztosíthatja a leghatékonyabb megtérülést, és sok esetben az életben maradást. Az ilyen jellegű fejlesztések elmaradásának oka nem csak a forrás, hanem a megfelelő információ vagy a megfelelő vállalati kultúra hiánya is.

A kis- és középvállalati szektor cégeire általában jellemző, hogy a csökkenő bevételek és a mérséklődő profit miatt egyre nehezebben tudják az egyébként is nagyon érzékeny egyensúlyt fenntartani a cég pénzügyi folyamataiban. Sok cégnél a cash-flow mutat folyamatosan negatív értéket. Ennek finanszírozása nem egyszerű, hiszen a vállatok méretéből adódóan a hitelek elérése és mértéke is korlátozott. Számos kis- és középvállalat irányítása érzésből folyik, ami konjunktúra idején látszólag elfogadható, és az eredményekkel igazolható is. Ez azonban csak addig tart, amíg a piaci trend fordultával le nem szűkül az a sáv, amelyen belül büntetlenül lehet tévedni. Recessziós környezetben minden egyes vevő megtartása létkérdés, az új vevők megszerzése nem lehet véletlenszerű folyamat, a vállalat reál- és pénzügyi folyamatainak tervezése és előrejelzése pedig a fennmaradás záloga lehet.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!