A Mitsubishi évek óta komoly problémákkal küzd, jól érzékelteti a helyzetét, hogy ez az egyetlen veszteséges társaság a japán autógyártók között. A két fél között a gyenge eredményekre vezethetők vissza a konfliktusok, vélik a szakértők. Tavaly még a DaimlerChrysler 37 százalékos részesedésével még a Mitsubishi legnagyobb résztulajdonosának számított, ám a társaság tőkeinjekcióval járó reorganizációjában már nem kívánt részt venni. Sőt a németek már 2004-ben bejelentették, hogy ki akarnak szállni a Mitsubishiből, és legfeljebb laza kapcsolatot tudnak elképzelni vele.
A megmaradt tulajdonrészét a Daimler az amerikai Goldman Sachs befektetési banknak adta tovább, amely pénzügyi befektetésként kezeli a pakettet. A bank az összesen 13,45 százalékos részesedésével az autógyár második számú befektetője lesz. A legnagyobb tulajdonrésszel 13,9 százalékkal a Mitsubishi Heavy Industries rendelkezik.
A részvények eladása nyomán 500 millió euróval nőhet a DaimlerChrysler pénzügyi eredménye. A tranzakció pénzügyi részleteit a felek egyelőre nem hozták nyilvánosságra, az eladási árat várhatóan november végén közlik. A Daimler részéről elhangzott, hogy a válás nem érinti a motorok és az alvázak közös fejlesztését.