A szlovák SkyEurope diszkont légitársaság egy osztrák vállalatnak, a Competence Call Centre-nek (CCC) adta át az egyebek mellett telefonos jegyrendeléssel foglalkozó központjának üzemeltetését - számolt be az MTI. Az ügyletről nem közöltek pénzügyi részleteket. Az osztrák CCC augusztus 1-jétől veszi át az ügyfélszolgálati feladatokat. A döntést a szolgáltatások színvonalának növelésével indokolták a szlovák légitársaságnál.
Új gépekkel erősítenek
A tőzsdén tavaly nyáron megjelent cég a pénzhiány orvoslása érdekében - újabb részvények kibocsátásával - további 20 millió euróval szeretné növelni tőkéjét. Az erőteljes bővülés részeként tovább "izmosítják" flottájukat: 2007 végéig négy új B-737-700NG típusú gépet szállítanak majd le számukra. A gépek összesen 220 millió dollárba kerültek.
Pozitívum viszont szempontjukból, hogy a májussal záruló 12 hónapos időszakban 66 százalékkal 2,17 millióra növelték utasaik számát, a járatok kihasználtsága pedig 2,6 százalékkal 76,2 százalékra nőtt. A cég helyzetének stabilizálása elengedhetetlen, a dráguló üzemanyagárak ugyanis a teljes légiipari szektor számára komoly kihívást jelentenek. A közép-európai régió pedig hosszútávon a szakértők és az érintettek szerint csak egy fapados légitársaságot tud eltartani. Természetesen a most működő cégek - mind a SkyEurope, mind a Wizz Air - vezetői úgy vélik, az ő vállalatuk fog győztesen kikerülni a csatából.