2p

Tarlós István azt szeretné, ha az állam tulajdonosként szállna be a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-be, hogy a fővárossal együtt tudják felszámolni a BKV "hihetetlenül magas" adósságállományát.

A főpolgármestert a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésének szünetében tartott sajtótájékoztatóján Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszterrel folytatott előző napi tárgyalásáról kérdezték. Tarlós István közölte: négy alternatíva merült fel a BKV átalakításával kapcsolatban, de a végső álláspontot Orbán Viktor miniszterelnökkel és Fellegi Tamás miniszterrel közösen alakítják ki.

Szeretné - mondta a főpolgármester -, ha az állam a Budapesti Közlekedési Központba szállna be tulajdonosként, hogy együtt számolják fel a cég hihetetlen magas adósságállományát, legalább a közvetlen banki adósságot. Hozzátette: az ő elképzelése az, hogy a BKV-t szétválasztják, amire - mint mondta - már volt példa korábban.

Elképzelése szerint lenne egy külön autóbuszos cég, a kötöttpályás üzem pedig a megmaradt BKV keretén belül működne. Mint mondta, ez azért lenne fontos, mert a BKV buszparkja "tökéletesen elhasználódott", a buszok átlagéletkora 17 év, de vannak 22 éves, máig forgalomban lévő járművek is.

A buszközlekedés egy részét tanácsosnak tűnik kiszervezni a BKV keretei közül, mert akkor nem kell rövid idő alatt 1100 buszt megvenni, és a sok száz milliós belső adósságállomány egy részének ledolgozását több évre el lehet húzni - mondta Tarlós István.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!