A Kraft leányvállalata, a Trolli által már 2004 nyarán piacra dobott, "Road Kill" nevű termék meglehetősen morbid ötlettel rukkolt elő, amikor kilapított kígyókat, mókusokat és megtépázott csirkéket formázó gumicukorkákkal lepte meg a gyerekeket. A cég a hitelesség kedvéért még a keréknyomot is beleformázta "a szerencsétlenül járt" gumiállatokba, írja a Spiegel Online.
A termékre nemrég felfigyelt a Prevention of Cruelty to Animals nevű állatvédő szervezet, amely nyilvánosan is kifogást emelt az édesség ellen. A problémás figurák korántsem mutatnak jó példát a gyerekek számára, sőt, egyenesen hozzájárulnak elvadulásukhoz, mondta Matthew Stanton, a szervezet szóvivője.
A tiltakozás végül egy hete arra ösztönözte a Trolli menedzsmentjét, hogy visszavonja a cukorkát. "Rájöttünk, hogy a termék félreérthető, és ezt tiszteletben tartva hoztuk meg döntésünket" - áll a cég közleményében.
Mint ismert, a Kraft korábban azzal került az érdeklődés középpontjába, hogy bejelentette: a jövőben nem reklámozza egészségtelen termékeit gyerekeknek.
Menedzsment Fórum
Kivonták a forgalomból az állatkínzós gumicukrot
Az állatvédő szervezetek tiltakozása nyomán a Kraft élelmiszeripari konszern kivonta a forgalomból a "Road Kill" nevű gumicukrát. Az édesség állatfiguráit ugyanis olyanra formázták, mintha keresztülment volna rajtuk egy kamion.