Meg kell találniuk azokat a nem hagyományos módszereket, amelyekkel reálisan fel tudják mérni a közösségek értékét. Viszonylag könnyű az egyének értékelése, és nehéz egy csoporté. Egyrészt a közösségek működésének hatása gyakran késleltetett, másrészt tevékenységük eredménye sokszor nem a közösségen belül, hanem a külső részlegekben, teamekben jelentkezik.
Az adott tudásteremtő csoport értékének felméréséhez általában meg kell hallgatni a tagok történeteit a tevékenységek, a tudás és a teljesítmény közötti kapcsolatot illetően. Szisztematikus gyűjtéssel valóságos kép alakulhat ki a vezetők fejében a közösség által végzett tevékenységek sokszínűségéről, valamint e történeteket elemezve arra is fény derülhet, hogy mennyit takarítottak meg a tudásteremtő közösségek a vállalatnak és mennyivel növelték a bevételt.
Knowledge management tudástermelő közösségek által
Egymással gyakran csak informális kapcsolatban álló szakemberek közössége, akiket ugyanazon érdek és érdeklődés fűz a vállalkozáshoz. Ez a modell napjaink terméke, és a jelenleg oly divatos tudásalapú menedzsment egyik fontos képződménye. Ez a kapcsolatrendszer nevet is kapott a modern vezetés-tudományban, tudásteremtő közösségnek nevezik őket.