3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az egész évben tartó stabil növekedés mellett az olimpiához és az elnökválasztáshoz kapcsolódó hirdetések dobták meg az amerikai reklámpiacot 2004-ben. A legnagyobb hirdetők több mint 16 milliárd dollárt költöttek el, és legjobban a hitelkártyacégek erősítettek, derül ki a Nielsen adataiból.

Az egész évben tartó stabil növekedés mellett az olimpiához és az elnökválasztáshoz kapcsolódó hirdetések dobták meg az amerikai reklámpiacot 2004-ben. A legnagyobb hirdetők több mint 16 milliárd dollárt költöttek el, és legjobban a hitelkártyacégek erősítettek, derül ki a Nielsen adataiból.

A Nielsen Monitor-Plus előzetes adatai szerint 6,3 százalékkal nőttek a tavalyi évben a hirdetésekből származó bevételek a vállalat által vizsgált 13 tömegkommunikációs eszköz esetében. Míg a hírtelevíziók 13,7 százalékos növekedést könyvelhettek el, addig a hálózati tévécsatornák esetében 12,2 százalékos emelkedésről számoltak be. Hasonló eredményt sikerült elérnie a nyomtatott kiadványok közül a helyi lapoknak is, s az országos megjelenésű magazinok esetében is 8,9 százalékos növekedés történt.

Az olimpia indukálta reklámkiadások a hálózati televíziók és kábelcsatornák területén meghaladták az 1,8 milliárd dollárt. A Nielsen felmérése szerint egész évben folyamatos növekedés volt tapasztalható, de a legsikeresebbnek a harmadik negyedév számított, ami jelentős kiugrást jelentett a nyár végi sporteseménynek és a politikai hirdetéseknek köszönhetően.

A hirdetői top 10 szereplői összesen 16,6 milliárd dollárt juttattak a különböző médiumok zsebébe. Ebből az első helyen álló Procter&Gamble 3,03 milliárdot költött, ami 9,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A Proctert a listán szorosan követő három autógyártó óriás szintén jelentősen növelte reklámköltését: a General Motors 19,2, a DaimlerChrysler 34,6, a negyedik helyen álló Ford Motor Company pedig 18 százalékkal. A legek sorában található a hitelkártya szolgáltatói szektor, mely 1,7 milliárd dolláros (32,4 százalék) költéssel 2004-ben a leggyorsabban növekvő piacnak számít.

A hirdetők körében továbbra is nagy népszerűségnek örvend a termékelhelyezés. A 10 legnagyobb televíziós csatorna - melynek dobogós helyein az NBC, a Fox és a CBS áll – e reklámozási formának köszönhetően több mint 23 ezer esetben könyvelhetett el bevételt. A nagyvállalatok közül a Coca-Cola Classic élt leginkább a termékelhelyezés lehetőségével, amit a listán a Nike, az Apparel és a Pepsi-Cola követ, az autógyártók közül pedig a Ford szerepel az első tíz között.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!