2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az internet modellváltásra kényszeríti a legnagyobbakat is. Sorozatunk a gyógyszergyártók példáján mutatja be a napjainkban végbemenő radikális szemléletváltást.

A gyógyszergyártók késlekedésének lélektani okaira világít rá az Accenture felmérése, melynek során a cégek kutatásért és fejlesztésért felelős vezetőit faggatták. A vizsgálat eredményeit összefoglaló tanulmányból kiderül, hogy míg a megkérdezettek többsége nagy elismeréssel nyilatkozik az új technológiákról, a gyakorlatban nem alkalmazza azokat. (A nyilatkozó vezetők szerint az internet lehetővé teszi a fejlesztés lényeges felgyorsítását (80%), illetve a fejlesztési költségek csökkentését (68 %), ugyanakkor mindössze 34 százalékuk használja az internetet az új kutatási eredményeknek a munkatársakkal történő megosztásában és csak 10 százalékuk alkalmazza a klinikai vizsgálatok résztvevőinek toborzására.)

A gyógyszergyártók többnyire azt a hagyományos szemléletet képviselik, amelynek lényege a lehető legtöbb és legjobb erő összegyűjtése a cégen belüli K+F részlegben. Ma azonban ez az út már nem járható. Helyette a gyógyszergyártóknak olyan virtuális szervezetté kell alakulniuk, amely az internet segítségével kapcsolódik a különböző szakterületekre specializálódott, a maguk szűk területén versenyelőnyt kiépíteni képes szállítókhoz. Mindez azzal jár, hogy a vállalatoknak vissza kell vonulniuk korábbikban kulcsfontosságúnak tartott területekről, ugyanakkor olyan rugalmas struktúrát kell kialakítaniuk, mely lehetővé teszi hogy a pillanatnyi szükség szerint kapcsoljanak be, vagy válasszanak le külső cégeket.

A kialakuló új modellben már egyetlen gyógyszergyár sem képes már egymaga birtokolni a legkritikusabb folyamat, a kutatás és fejlesztés számára szükséges információkat. Sikerre csak a hatékony belső tudásmenedzsment és a külső tudás-források együttes alkalmazása vezethet.
A versenyelőny ezen a területen az on-line információkhoz való hozzáférést segítő eszközökből, technikákból, szolgáltatásokból származhat.

Míg leírva mindez igen egyszerűnek látszik, gyakorlati megvalósítása óriási feladatot jelent. Akad ugyanis olyan vállalat is, ahol - a felelős vezető saját bevallása szerint - a nem megfelelően kialakított belső rendszer miatt még a vállalati információforrások 95 százaléka gyakorlatilag elérhetetlen.

Folytatjuk...

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!