1p

7,8 milliárd dollárért vásárolja vissza két korábban eladott palackozó vállalatát a Pepsi A cég előrejelzése szerint a lépés 300 milliós megtakarítást hoz.

Az amerikai PepsiCo. 7,8 milliárd dollárért visszavásárolta korábban eladott két fő palackozóüzemét: a Pepsi Bottling Group (PBG) és PepsiAmericas (PAS) megszerzésével észak-amerikai értékesítését 80 százalékban ellenőrzése alá vonja - állítja a rivális Coca Cola.

Az átvételt 2009 végéig, illetve 2010 elejéig akarják zárni, és ez 2012-ig 300 millió dolláros adó előtti megtakarítást eredményez. A PepsiCo hónapokkal ezelőtti, első ajánlatát a cégek visszautasították.

A PepsiCo. tíz éve választotta le legnagyobb palackozóját, a PBG-t, azért, mert az akkor virágzó üdítőüzletre akart összpontosítani. Időközben azonban a fogyasztási szokások az egészségesebb italok irányába tolódtak, így a PepsiCo most úgy véli, hogy a visszavásárlás nyomán jobban tud reagálni a piaci változásokra.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!