A beruházás előkészítésére a Közlekedési Operatív Program keretén belül bruttó 2,24 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap fedezi. A beruházás előkészítése várhatóan 2012-ben fejeződik be - közölte Loppert Dániel.
Az újonnan építendő útszakasz a tervek szerint elkerüli majd Maklárt és Andornaktályát, tehermentesítve a két települést az autópálya és Eger közötti forgalom alól. Az M3 autópálya gyorsabb elérését biztosító út több ütemben épül meg, az első 2,6 kilométeres nyomvonal már rendelkezik a beruházás megindításához szükséges dokumentumokkal.
A két községet elkerülő 10 kilométer hosszú, óránként 110 kilométeres sebességre tervezett kétszer egy sávos főútszakasz a jövőben részévé válhat az Egert az M3 autópályával összekötő M25 autóútnak. Ez azt jelenti, hogy az elkerülő út bizonyos részeit annak fél pályájaként tervezik meg.
Ugyanakkor a 3-as számú főutat, közvetve az M3-as autópályát Maklárral összekötő, meglévő 4 kilométeres 251-es számú út nyomvonalát, kétszer egy sávos főúttá egészítik ki. A szakaszon új csomópontot nem alakítanak ki, a 3. számú főútnál meglévő körforgalmú csomópont pedig változatlan marad.
A beruházás nyomán a helyben lakók és az átutazók lényegesen gyorsabban, biztonságosabban közlekedhetnek. Az érintett szakaszokon naponta csaknem 4.200 jármű közlekedik, a forgalom 2030-ra pedig az előrejelzések szerint mintegy 50 százalékkal nő - mondta Loppert Dániel.
Andornaktályán egyébként már több alkalommal, félpályás útlezárással tiltakoztak a helybeliek a szerintük "elviselhetetlen mértékű" átmenő forgalom miatt. A demonstrációt támogatta a helyi önkormányzat is.
MTI