2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Korszerű közúti kapcsolat létesülhet az M3-as autópálya és Eger között; a megvalósíthatósági tanulmányok elkészültek és az építési és hatósági engedélyek egy része is rendelkezésre áll - tájékoztatott csütörtökön a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője.

A beruházás előkészítésére a Közlekedési Operatív Program keretén belül bruttó 2,24 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap fedezi. A beruházás előkészítése várhatóan 2012-ben fejeződik be - közölte Loppert Dániel.

Az újonnan építendő útszakasz a tervek szerint elkerüli majd Maklárt és Andornaktályát, tehermentesítve a két települést az autópálya és Eger közötti forgalom alól. Az M3 autópálya gyorsabb elérését biztosító út több ütemben épül meg, az első 2,6 kilométeres nyomvonal már rendelkezik a beruházás megindításához szükséges dokumentumokkal.

A két községet elkerülő 10 kilométer hosszú, óránként 110 kilométeres sebességre tervezett kétszer egy sávos főútszakasz a jövőben részévé válhat az  Egert az M3 autópályával összekötő M25 autóútnak. Ez azt jelenti, hogy az elkerülő út bizonyos részeit annak fél pályájaként tervezik meg.

Ugyanakkor a 3-as számú főutat, közvetve az M3-as autópályát Maklárral összekötő, meglévő 4 kilométeres 251-es számú út nyomvonalát, kétszer egy sávos főúttá egészítik ki. A szakaszon új csomópontot nem alakítanak ki, a 3. számú főútnál meglévő körforgalmú csomópont pedig változatlan marad.

A beruházás nyomán a helyben lakók és az átutazók lényegesen gyorsabban, biztonságosabban közlekedhetnek. Az érintett szakaszokon naponta csaknem 4.200 jármű közlekedik, a forgalom 2030-ra pedig az előrejelzések szerint mintegy 50 százalékkal nő - mondta Loppert Dániel.

Andornaktályán egyébként már több alkalommal, félpályás útlezárással tiltakoztak a helybeliek a szerintük "elviselhetetlen mértékű" átmenő forgalom miatt. A demonstrációt támogatta a helyi önkormányzat is.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!