A horvát–magyar határról induló főút Barcs és az M7 autópálya közötti szakaszát a tervek szerint a meglévő nyomvonalon 11,5 tonnás tengelyterhelésű járművek számára is alkalmassá teszik, valamint forgalomlassító szigeteket építenek és a meglévő hidakat is felújítják - tájékoztatta a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt.
A közlemény szerint az óránként 90 kilométeres sebességre tervezett, kétszer egy sávos másodrendű főút korszerűsítési munkálatai várhatóan 2014 január végére zárulhatnak le.
A két elkerülő szakaszt új nyomvonalon építik ki, Nagyatád mellett 4,2, Marcali mellett pedig 8 kilométer hosszon. Mindkét útszakasz - illeszkedve a 68. számú főúthoz - kétszer egy sávval épül ki, amelyeken óránként 90 kilométeres sebességgel lehet majd haladni. Az új elkerülő szakaszok építési munkálatai várhatóan 2012 nyarára fejeződnek be, a forgalomnak júliusban adhatják át őket. Az elkerülő szakaszokon összesen három új hidat és három körforgalmú csomópontot építenek, két csomópontot pedig átépítenek.
A beruházások előkészítése jól halad, minden szükséges engedély és dokumentáció rendelkezésre áll, és elvégezték a szükséges vizsgálatokat is. A két új nyomvonalú elkerülő út kivitelezési helyszínén folynak a régészeti feltárások. A tervek szerint a három beruházási szakasz közös előkészítése 2014 július 31-én zárul. A tervezést a burkolat-felújítási munkálatok esetében az Unitef-Út teszt konzorcium, az elkerülő szakaszoknál pedig az Utiber-Unitef Konzorcium végezte.
A beruházások közös előkészítésére a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) keretén belül 2.155.656.840 forint áll rendelkezésre, aminek 100 százalékát az Európai Unió strukturális alapja fedezi.
MTI