2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Somogy megyei útfelújítások újabb lépéseként korszerűsítik a 68-as főutat Barcstól az M7-es autópályáig, amelynek eredményeként nagyobb teherbírású lesz az útpálya, továbbá megépülnek a Marcalit, illetve a Nagyatádot elkerülő útszakaszok; a beruházások előkészítésére az Európai Unió több mint kétmilliárd forintot biztosít.

A horvát–magyar határról induló főút Barcs és az M7 autópálya közötti szakaszát a tervek szerint a meglévő nyomvonalon 11,5 tonnás tengelyterhelésű járművek számára is alkalmassá teszik, valamint forgalomlassító szigeteket építenek és a meglévő hidakat is felújítják - tájékoztatta a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt.

A közlemény szerint az óránként 90 kilométeres sebességre tervezett, kétszer egy sávos másodrendű főút korszerűsítési munkálatai várhatóan 2014 január végére zárulhatnak le.

A két elkerülő szakaszt új nyomvonalon építik ki, Nagyatád mellett 4,2, Marcali mellett pedig 8 kilométer hosszon. Mindkét útszakasz - illeszkedve a 68. számú főúthoz - kétszer egy sávval épül ki, amelyeken óránként 90 kilométeres sebességgel lehet majd haladni. Az új elkerülő szakaszok építési munkálatai várhatóan 2012 nyarára fejeződnek be, a forgalomnak júliusban adhatják át őket. Az elkerülő szakaszokon összesen három új hidat és három körforgalmú csomópontot építenek, két csomópontot pedig átépítenek.

A beruházások előkészítése jól halad, minden szükséges engedély és dokumentáció rendelkezésre áll, és elvégezték a szükséges vizsgálatokat is. A két új nyomvonalú elkerülő út kivitelezési helyszínén folynak a régészeti feltárások. A tervek szerint a három beruházási szakasz közös előkészítése 2014 július 31-én zárul. A tervezést a burkolat-felújítási munkálatok esetében az Unitef-Út teszt konzorcium, az elkerülő szakaszoknál pedig az Utiber-Unitef Konzorcium végezte.

A beruházások közös előkészítésére a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) keretén belül 2.155.656.840 forint áll rendelkezésre, aminek 100 százalékát az Európai Unió strukturális alapja fedezi.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!