Az egyik legnagyobb amerikai repülőtér, az atlantai Hartsfield-Jackson vezetősége úgy véli: a világ legnagyobb utasszállítója, az A 380-as nem ér meg annyit, hogy átépítsék a légikikötőt.
A Hartsfield-Jackson mintegy 6 milliárd dollárt invesztál a bővítésbe, azonban a repülőtér még ezek után sem lesz alkalmas az Airbus monstrumának fogadására. Mivel az üzemeltető cég nem kíván újabb összegeket ilyen irányú fejlesztésre fordítani, így az A 380-as nem lesz majd képes landolni Atlantában, mondta Ben DeCosta, a repülőtér vezetője.
Az elutasító hozzáállásban valószínűleg közrejátszik az is, hogy De Costa úgy véli: a két emeletes gép amúgy sem lesz majd sikeres a piacon, számol be a Der Spiegel.
Ezzel szemben más repülőterek nem bánják a milliárdokra rúgó átalakítási költségeket. Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a tervek szerint öt év múlva a világon összesen hatvan légikötő lesz alkalmas az óriásgép fogadására.
Ázsiában 12 reptéren akár már ma is leszállhatna az A 380-as, az USA-ban viszont csupán San Franciscóban landolhatna a monstrum, igaz, néhány éven belül már 14 légikötő lesz majd képes az Airbus új modelljének helyet biztosítani.
Az Európa egyik legforgalmasabb repülőterének számító frankfurti Fraport 100 millió, a londoni Heathrow pedig rövidtávon 192 millió eurót költ majd az A380-as érkezése nyomán szükségessé vált átalakításokra.
Menedzsment Fórum
Kosarat kapott az Airbus új szupergépe az USA-ban
Az egyik legnagyobb amerikai repülőtér, az atlantai Hartsfield-Jackson vezetősége úgy véli: a világ legnagyobb utasszállítója, az A 380-as nem ér meg annyit, hogy átépítsék a légikikötőt.