2p

Az egyik legnagyobb amerikai repülőtér, az atlantai Hartsfield-Jackson vezetősége úgy véli: a világ legnagyobb utasszállítója, az A 380-as nem ér meg annyit, hogy átépítsék a légikikötőt.

Az egyik legnagyobb amerikai repülőtér, az atlantai Hartsfield-Jackson vezetősége úgy véli: a világ legnagyobb utasszállítója, az A 380-as nem ér meg annyit, hogy átépítsék a légikikötőt.

A Hartsfield-Jackson mintegy 6 milliárd dollárt invesztál a bővítésbe, azonban a repülőtér még ezek után sem lesz alkalmas az Airbus monstrumának fogadására. Mivel az üzemeltető cég nem kíván újabb összegeket ilyen irányú fejlesztésre fordítani, így az A 380-as nem lesz majd képes landolni Atlantában, mondta Ben DeCosta, a repülőtér vezetője.

Az elutasító hozzáállásban valószínűleg közrejátszik az is, hogy De Costa úgy véli: a két emeletes gép amúgy sem lesz majd sikeres a piacon, számol be a Der Spiegel.

Ezzel szemben más repülőterek nem bánják a milliárdokra rúgó átalakítási költségeket. Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a tervek szerint öt év múlva a világon összesen hatvan légikötő lesz alkalmas az óriásgép fogadására.

Ázsiában 12 reptéren akár már ma is leszállhatna az A 380-as, az USA-ban viszont csupán San Franciscóban landolhatna a monstrum, igaz, néhány éven belül már 14 légikötő lesz majd képes az Airbus új modelljének helyet biztosítani.

Az Európa egyik legforgalmasabb repülőterének számító frankfurti Fraport 100 millió, a londoni Heathrow pedig rövidtávon 192 millió eurót költ majd az A380-as érkezése nyomán szükségessé vált átalakításokra.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!