2p

Közel százötven féle megnevezés van használatban a különböző pozíciókra a marketing területén, több, mint bárhol máshol. Sokan szeretnék az angol nyelvterületen, ha egyszerűsítenék és egységesítenék az állások elnevezéseinek rendszerét.

Közel százötven féle megnevezés van használatban az egyes pozíciókra a marketing területén, több, mint bárhol máshol. Sokan szeretnék az angol nyelvterületen, ha egyszerűsítenék és egységesítenék az állások elnevezéseinek rendszerét. Itthon a cégek többsége már nem is próbálja magyarosítani az elnevezéseket.

A marketingesek szeretnek hangzatos és feltűnést keltő címeket kitalálni, aminek eredményeként jelenleg kaotikus a helyzet, mutatja ki a Marketing Professionals UK elemzése. Hogy pontosan mit takarnak a Campaign Coordinator, a Marcoms Manager, a 360s Marketing Manager, a Communications Officer, a Marketing Services Manager vagy Brand Manager titulusok, azt csak azok tudják - jó esetben - akik kitalálták ezeket az újszerű címeket.

A szakemberek szerint jelenleg százötven megnevezés van forgalomban csak a marketing álláspiacon, és a szektorban tevékenykedők folyamatosan újabb és újabb titulusokat találnak ki saját munkájukra, mégha évek óta ugyanazt is csinálják. A divatos pozíciónevek a HR-eseknek és a cégek vezetőinek egyaránt sok nehézséget okoznak, mivel nehéz a jelentkezők közül a megfelelő tudással rendelkezőket kiválasztani, vagy rangsort felállítani a nagyszámú pozíció közt. Egy-egy önéletrajzban szereplő állás megnevezésnek alaposan utána kell járnia a toborzási szakembereknek, mivel a cím maga olykor nem fejez ki semmit. Két szakember, aki ugyanahhoz ért, esetleg teljesen más név alatt dolgozhat, és egyikük fantáziadús titulusa miatt akár jobban is kereshet.

A kutatást végző személyzeti tanácsadó cég szerint igen sok marketing menedzserrel találkoztak már, akik voltaképpen sosem menedzseltek semmit, legfeljebb saját karrierjüket. A 'sales menedzser' és 'marketing menedzser' névvel jelölt munkakörök közt is nagy az átjárás, sokan az előbbiek közül valójában az utóbbiak. A káosz főleg abból származik, hogy az iparág szereplői szeretnének mély benyomást tenni mind a többi szakemberre, mind az ügyfelekre.

Magyarországon a szakemberek szerint a nagyobb cégek majd mindegyike az angol megfelelőt használja. Az azonos tartalmú munkakörök eltérő megnevezése, így itthon sem példa nélküli.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!