Közel százötven féle megnevezés van használatban az egyes pozíciókra a marketing területén, több, mint bárhol máshol. Sokan szeretnék az angol nyelvterületen, ha egyszerűsítenék és egységesítenék az állások elnevezéseinek rendszerét. Itthon a cégek többsége már nem is próbálja magyarosítani az elnevezéseket.
A marketingesek szeretnek hangzatos és feltűnést keltő címeket kitalálni, aminek eredményeként jelenleg kaotikus a helyzet, mutatja ki a Marketing Professionals UK elemzése. Hogy pontosan mit takarnak a Campaign Coordinator, a Marcoms Manager, a 360s Marketing Manager, a Communications Officer, a Marketing Services Manager vagy Brand Manager titulusok, azt csak azok tudják - jó esetben - akik kitalálták ezeket az újszerű címeket.
A szakemberek szerint jelenleg százötven megnevezés van forgalomban csak a marketing álláspiacon, és a szektorban tevékenykedők folyamatosan újabb és újabb titulusokat találnak ki saját munkájukra, mégha évek óta ugyanazt is csinálják. A divatos pozíciónevek a HR-eseknek és a cégek vezetőinek egyaránt sok nehézséget okoznak, mivel nehéz a jelentkezők közül a megfelelő tudással rendelkezőket kiválasztani, vagy rangsort felállítani a nagyszámú pozíció közt. Egy-egy önéletrajzban szereplő állás megnevezésnek alaposan utána kell járnia a toborzási szakembereknek, mivel a cím maga olykor nem fejez ki semmit. Két szakember, aki ugyanahhoz ért, esetleg teljesen más név alatt dolgozhat, és egyikük fantáziadús titulusa miatt akár jobban is kereshet.
A kutatást végző személyzeti tanácsadó cég szerint igen sok marketing menedzserrel találkoztak már, akik voltaképpen sosem menedzseltek semmit, legfeljebb saját karrierjüket. A 'sales menedzser' és 'marketing menedzser' névvel jelölt munkakörök közt is nagy az átjárás, sokan az előbbiek közül valójában az utóbbiak. A káosz főleg abból származik, hogy az iparág szereplői szeretnének mély benyomást tenni mind a többi szakemberre, mind az ügyfelekre.
Magyarországon a szakemberek szerint a nagyobb cégek majd mindegyike az angol megfelelőt használja. Az azonos tartalmú munkakörök eltérő megnevezése, így itthon sem példa nélküli.
(Menedzsment Fórum)
Követhetetlen állásnevek jellemzik a marketing szektort
Közel százötven féle megnevezés van használatban a különböző pozíciókra a marketing területén, több, mint bárhol máshol. Sokan szeretnék az angol nyelvterületen, ha egyszerűsítenék és egységesítenék az állások elnevezéseinek rendszerét.