3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Először képviselte magát hivatalos európai uniós tanácskozáson egyenjogú félként Magyarország a hétvégén, amikor Szalay Gábor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára részt vett az Uniós közlekedési miniszterek tanácsának informális ülésén.

A helyszínen tartózkodó államtitkár elmondta: az EU-csatlakozásról szóló dokumentum aláírása óta Magyarország a többi tagjelölttel együtt megfigyelőként már minden európai miniszteri tanácskozáson, illetve egyéb fórumon jelen lehet, ám hivatalosan jövő év májusáig nem befolyásolhatja a döntéshozatalt. A közlekedési miniszterek számára meghirdetett informális ülésen Magyarország immár teljes jogú tagként, 25 országgal együtt, megkülönböztetés nélkül vehetett részt - közölte Szalay Gábor.

Szalay Gábor kitért arra, hogy az ilyen évente kétszer megtartott informális tanácskozásokon az aktuális EU-irányelvekről készülnek konkrét javaslatok a három havonta összeülő miniszteri tanács számára. Az államtitkár kifejtette, hogy a szombaton Korintoszból induló, majd hétfőn hajnalban Athénban kikötő hajón egyrészt a kereskedelmi hajózás feltételeinek javításáról, másrészt a városi tömegközlekedés javításáról tárgyaltak.

Szalay Gábor az utóbbi téma kapcsán uniós társainak beszámolt a négyes metró építéséről szóló kormánydöntésről, s igényét fejezte ki az ország nevében a strukturális EU-források bevonására.

Az államtitkár tájékoztatást adott a buszsávok kontrolljának erősítéséről, a műanyag-kártya alapú közös viteldíjrendszer bevezetésének szándékáról és a parkolási díjak alakulásáról is. Biztosította a közösségi minisztereket arról, hogy Magyarország mindent megtesz a tömegközlekedés fejlesztéséért és a gépjárműforgalom mérsékléséért a városok belső körzeteiben.

Szalay Gábor szavai szerint a miniszterek között egyetértés alakult ki a tömegközlekedés privatizációja kapcsán a közszolgáltatási felelősséget illetően. A miniszterek közös álláspontja az, hogy magánkézbe legfeljebb az üzemeltetés kerülhet, a tömegközlekedés meghatározó részének állami kézben kell maradnia.

Az államtitkár a tanácskozás másik témája kapcsán szólt arról, hogy az unióban jelenleg a kereskedelmi hajózás biztonságának fokozására, továbbá a tengerészszakma vonzóbbá tételére keresnek megoldást. Utalta arra, hogy az utóbbi időben környezetszennyezést okozó tengeri balesetek a tengerészképzés, illetve a hajók műszaki feltételeinek javításával előzhetők meg.

Szalay Gábor rámutatott, hogy Magyarország az EU-csatlakozás után háromezer képzett tengerészével enyhítheti a szakmában tapasztalható munkaerőhiányt.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!