4p

Tavalyhoz képest a Facebookon és a Twitteren töltenek lényegesen több időt a felhasználók, miközben a MySpace veszített népszerűségéből, de a videómegosztásban még mindig vezet - derül ki a legújabb felmérésből.

Áprilisban a Facebook vezette a nemzetközi közösségi oldalak mezőnyét, a felhasználók lényegesen több időt töltöttek el ott, mint bármelyik másik hasonló oldalon. Ugyanakkor folyamatosan jönnek fel a vetélytársak, ezért nem érezheti magát biztonságban a Facebook sem, írja a CNN. 

700 százalékos növekedés egy év alatt

A Nielsen kedden közölt adatai szerint idén áprilisban a felhasználók 13,9 milliárd percet töltöttek bejelentkezve a Facebookon, ez 699 százalékos növekedés 2008 azonos hónapjához képest. Ugyanebben az időszakban a MySpace 5 milliárd percet regisztrált, ami 31 százalékos visszaesést jelentett. A két nagy mellé fokozatosan zárkóznak fel az új riválisok: a Twitteren 300 millió percet szörföltek a felhasználók, míg a Linkedln 202,4 milliót regisztrált. A Facebook mellett a Linkedln könyvelhetett el jelentős növekedést, 69 százalékkal nőtt az ott eltöltött idő egy év alatt, a Twitter pedig hullámzó eredményeket produkált.

Egy éve még a MySpace volt szinte az egyeduralkodó: a Nielsen 2008 áprilisi adatai szerint a közösségi oldalkon eltöltött teljes idő 73 százalékát a Rupert Murdoch médiacézárt birtokában lévő oldalon regisztrálták. Ez mostanra jelentpősen megváltozott: már csak az idő 23 százalékát kaparintotta meg a MySpace, a Facebook viszont 66 százalékot ért el. Április volt sorozatban a negyedik hónap, amikor a Facebook az összes közösségi oldal közül a legtöbb egyedi látogatót és eltöltött percet regisztrálta.

Ray Valdes, a Gartner kutatója, aki a közösségi oldalakkal foglalkozik, a CNN-nek elmondta: látványos a MySpace visszaesése, a jelek szerint nem jöttek be a cég azon törekvései, hogy fejlesszék az oldalt. Szerinte ha nem találnak ki újításokat, akkor folytatódhat a rendszer térvesztése a versenytársak javára.

"A Facebook folyamatosan fejleszti a felhasználói élményt az oldalán újabb és újabb lehetőségek hozzáadásával, a jó teljesítményük pedig a számokon is meglátszik" - vélekedik Valdes.

Vigyázat, jön fel a Twitter!

A Facebook és a MySpace mellett a többi versenytárs szinte eltörpül a jelenlegi felmérések szerint: a harmadik legnépszerűbb közösségi oldal a Google tulajdonában lévő Blogger, mely az összes időtöltés 3 százalékát regisztrálta, ugyanez az arány a Twitter esetében 1,4 százalék, a Linkedln esetében pedig 1 százalék.

A Nielsen kutatása szerint ugyanakkor a leggyorsabban fejlődő közösségi oldal a Twitter, ahol az eltöltött idő 3712 százalékkal emelkedett egy év alatt. Ezzel megelőzte a Tagged nevű közösségi szájtot, mely 998 százalékos növekedést produkált, a facebook 699 százaléka csak a harmadik helyre volt elég ezen a listán.

A Twitter egyébként annyiban különbözik többi vetélytársától, hogy ott a felhasználók rövid üzeneteket közölhetnek arról, éppen mit csinálnak, hol járnak. Az oldalon fel lehet iratkozni egymás hírfolyamaira, így az általunk kiválasztott ismerőseinkről mindig megtudjuk az általa fontosnak tartott információkat.

Jon Gibs, a Nielsen Online alelnöke azonban figyelmezetett arra, hogy korai még a Facebook és a Twitter térhódítását hosszútávúnak minősíteni, mivel könnyen változhatnak a felhasználói szokások. A kutatócég vezetője szerint a közösségi oldalakra általában jellemző, hogy gyorsan változhat a népszerűségük, ez alól pedig a két jelenleg legdinamikusabban fejlődő rendszer sem lehet kivétel.

Az online videómegosztásban továbbra is a MySpace vezet, áprilsban 120,8 millió megosztást regisztráltak, miközben a Facebook 41,5 milliót ért el. A felhasználók a vizsgált hónapban 384 millió percet töltöttek a MySpacen videónézéssel, ez a Nielsen adatai szerint 38,8 percet jelentett fejenként. A Facebookon ehhez képest 113,5 millió percet mértek videók nézegetésével, ami fejenként 11,2 percet jelentett.

Beke Károly

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!