Január elsejétől franchise-ként folytatja a munkát a magyar CBA hálózat, s a jövőben a rendszert külföldi partnervállalataira is szeretné kiterjeszteni - mondta el Neubauer Katalin, a cég kereskedelmi vezérigazgatója. A társaság külföldi partnereinek száma a csehek csatlakozásával kilencre emelkedett, így a CBA-partnerek összesen 4500 boltot működtetnek, együttes éves forgalmuk pedig 2,5 milliárd euró.
A magyar hálózat logója alatt ugyan egyelőre csak a szlovákiai, romániai és horvátországi üzletek dolgoznak, de a franchise-tervben az szerepel, hogy a többi ország egységeire is felkerülnek a CBA színek.
A lánc arra törekszik, hogy a "CBA országok" között megindulhasson az élelmiszer-cserekereskedelem, azonban ez a távolság és az unión kívüli státus miatt nehézkes. A cég jelenleg hazánkban több mint ezer üzletet üzemeltet, melyek túlnyomó része kis- és középméretű szupermarket, de több ezer négyzetméternél nagyobb alapterületű bolt is üzemel.