1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az import erősödése, illetve a saját márkás termékek térhódítása a két meghatározó tényező a tejtermékek hazai kiskereskedelmében – írja a keddi Világgazdaság a MEMRB piackutató adatai alapján.

Az importtermékek aránya mennyiségben 10 százalékról 20 fölé emelkedett. Ez az arány a hipermarketekben még magasabb, 33 százalék, ez 10 százalékpontos növekedés 2007 első nyolc hónapjához képest, igaz, két százalékpontos csökkenés 2009-hez viszonyítva.

Értékben vizsgálva mind az import, mind a saját márka részesedése kevesebb, ez is mutatja az alacsonyabb árszintet, továbbá azt, hogy az import jellemzően UHT-s gyártási technológiával készült tej, amely eltarthatósága miatt kedvezőbb árú, mint az egyéb technológiával készült termékek (friss, ESL).

A sajtoknál 2008-ról 2009-re három százalékkal csökkent a hazai gyártók részesedése, az importtermékek aránya értékben 35 százalékról 37 százalékra nőtt.

A tejszín kategóriában is évről évre esik a hazai termékek aránya: mennyiségben a három évvel korábbi 37 százalékhoz képest a 2010. január–augusztus időszakban már csak 28 százalékos volt az arányuk, míg értékben 42-ről 35 százalékra esett a részesedésük.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!