Lázár János szerint azért nem készítette elő megfelelően a tramtrainberuházást a fejlesztési minisztérium, mert úgy volt vele: Lázár miatt így is, úgy is megcsinálják, mondta a Délmagyarnak adott interjújában a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Az már biztosnak tűnik: ha lesz is tramtrain, legalább másfél évet csúszik az átadása.
"Az az érzésem, hogy voltak, akik úgy gondolták, hogy „a projekt ugyan nem áll meg a saját lábán, de Lázár miatt megcsináljuk. Majd eladjuk Lázár nevével a költségvetésnek"."
- mondta Lázár János a lapnak a tram-train ügy kapcsán. Mint ismert, a a Szeged és Hódmezővásárhely közé tervezett dízel és elektromos üzemű villamosvonal összköltsége megugrott, de abban nincs egyetértés az érintettek között, hogy mennyivel. A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV előkészítési hibái miatt duplájára nőtt. Ezt a szerelvényeket szállító Stadler cáfolta, szerintük csak 16 százalékos a drágulás, és besorolt melléjük az NFM is, akik szerint a közbeszerzés szabályos volt.
Lázár az interjúban elmondta, hogy a tramtrain Szeged ötlete volt, tőle vette át Vásárhely. Nyolc év munka után készült el a megvalósíthatósági tanulmány, 23,5 milliárd forintban határozták meg a teljes költséget, mert ez az, ami mellett még megtérül a beruházás. A 23 milliárdból Lázár szerint 48,5 milliárd lett, ebben foglaltatik benne a Stadler által idézett járműdrágulás 10-ről 16 milliárdra.
"Az NFM közleményének az a legvérlázítóbb része, hogy ha nem fizeti ki az Unió, kifizetheti az állam. Ezt nem tudom elfogadni. Szerintem nem fordítottak rá elég figyelmet, mondván, úgyis meglesz rá a pénz."
- mondta a miniszter a minisztérium közleményére reagálva, majd hozzátette, hogy a városnak attól még érdeke, és ő is szeretné, ha megvalósulna a projekt, de ezt az összeget nem tudja elfogadni.
Ilyen lenne a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő villamosvasút
"Nem presztízsberuházást szeretnénk, hanem reálisat. Át kell gondolni, újra kell tervezni. Ez egy-másfél éves késést jelenthet."
Korábban:
Lázár: ellehetetlenült a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tram-train
Stadler: Dehogy duplázódott meg a tram-train ára!
Az NFM is meghazudtolta Lázár Jánost
Lázár a tramtrain ügyében kérdezi az NFM-et
Lázár azt mondta, hogy szerinte a tram-train-beruházás szimbolikus ügy, melyben a kormánynak nemet kell mondani a túlárazásokra. Amikor a Délmagyar újságírója a párhuzamot vont a városokat összekötő villamosvonal és a vizes vb ennél jóval nagyobb arányú drágulása között, arra a miniszter azt felelte, a világbajnokság azért drágul ilyen iszonyatos mértékben, mert az idő szorításában kell dolgozni, viszont ebből nem is akar rendszert csinálni.
Az interjú végén Lázár kijelentette: