3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Miniszterelnökséget vezető miniszter kemény hangulatú interjúban tiltakozik tovább a Szeged-Hódmezővásárhely dízel és elektromos üzemű villamosvonal drágulása ügyében.

Lázár János szerint azért nem készítette elő megfelelően a tramtrainberuházást a fejlesztési minisztérium, mert úgy volt vele: Lázár miatt így is, úgy is megcsinálják, mondta a Délmagyarnak adott interjújában a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Az már biztosnak tűnik: ha lesz is tramtrain, legalább másfél évet csúszik az átadása.

"Az az érzésem, hogy voltak, akik úgy gondolták, hogy „a projekt ugyan nem áll meg a saját lábán, de Lázár miatt megcsináljuk. Majd eladjuk Lázár nevével a költségvetésnek"."

- mondta Lázár János a lapnak a tram-train ügy kapcsán. Mint ismert, a a Szeged és Hódmezővásárhely közé tervezett dízel és elektromos üzemű villamosvonal összköltsége megugrott, de abban nincs egyetértés az érintettek között, hogy mennyivel. A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV előkészítési hibái miatt duplájára nőtt. Ezt a szerelvényeket szállító Stadler cáfolta, szerintük csak 16 százalékos a drágulás, és besorolt melléjük az NFM is, akik szerint a közbeszerzés szabályos volt.

Lázár az interjúban elmondta, hogy a tramtrain Szeged ötlete volt, tőle vette át Vásárhely. Nyolc év munka után készült el a megvalósíthatósági tanulmány, 23,5 milliárd forintban határozták meg a teljes költséget, mert ez az, ami mellett még megtérül a beruházás. A 23 milliárdból Lázár szerint 48,5 milliárd lett, ebben foglaltatik benne a Stadler által idézett járműdrágulás 10-ről 16 milliárdra.

"Az NFM közleményének az a legvérlázítóbb része, hogy ha nem fizeti ki az Unió, kifizetheti az állam. Ezt nem tudom elfogadni. Szerintem nem fordítottak rá elég figyelmet, mondván, úgyis meglesz rá a pénz."

- mondta a miniszter a minisztérium közleményére reagálva, majd hozzátette, hogy a városnak attól még érdeke, és ő is szeretné, ha megvalósulna a projekt, de ezt az összeget nem tudja elfogadni.

Ilyen lenne a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő villamosvasút 

"Nem presztízsberuházást szeretnénk, hanem reálisat. Át kell gondolni, újra kell tervezni. Ez egy-másfél éves késést jelenthet."

Korábban:

Lázár: ellehetetlenült a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tram-train

Stadler: Dehogy duplázódott meg a tram-train ára!

Az NFM is meghazudtolta Lázár Jánost

Lázár a tramtrain ügyében kérdezi az NFM-et

Lázár azt mondta, hogy szerinte a tram-train-beruházás szimbolikus ügy, melyben a kormánynak nemet kell mondani a túlárazásokra. Amikor a Délmagyar újságírója a párhuzamot vont a városokat összekötő villamosvonal és a vizes vb ennél jóval nagyobb arányú drágulása között, arra a miniszter azt felelte, a világbajnokság azért drágul ilyen iszonyatos mértékben, mert az idő szorításában kell dolgozni, viszont ebből nem is akar rendszert csinálni.

Az interjú végén Lázár kijelentette:

"Létezik egy határ, amit nem lehet átlépni. Senkinek sem. Ha én nem léphetem át, akkor más se. Ezt tekinthetjük üzenetnek is, minden irányba."

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!