2017. április 27. 09:52

A Miniszterelnökséget vezető miniszter kemény hangulatú interjúban tiltakozik tovább a Szeged-Hódmezővásárhely dízel és elektromos üzemű villamosvonal drágulása ügyében.

Lázár János szerint azért nem készítette elő megfelelően a tramtrainberuházást a fejlesztési minisztérium, mert úgy volt vele: Lázár miatt így is, úgy is megcsinálják, mondta a Délmagyarnak adott interjújában a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Az már biztosnak tűnik: ha lesz is tramtrain, legalább másfél évet csúszik az átadása.

"Az az érzésem, hogy voltak, akik úgy gondolták, hogy „a projekt ugyan nem áll meg a saját lábán, de Lázár miatt megcsináljuk. Majd eladjuk Lázár nevével a költségvetésnek"."

- mondta Lázár János a lapnak a tram-train ügy kapcsán. Mint ismert, a a Szeged és Hódmezővásárhely közé tervezett dízel és elektromos üzemű villamosvonal összköltsége megugrott, de abban nincs egyetértés az érintettek között, hogy mennyivel. A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV előkészítési hibái miatt duplájára nőtt. Ezt a szerelvényeket szállító Stadler cáfolta, szerintük csak 16 százalékos a drágulás, és besorolt melléjük az NFM is, akik szerint a közbeszerzés szabályos volt.

Lázár az interjúban elmondta, hogy a tramtrain Szeged ötlete volt, tőle vette át Vásárhely. Nyolc év munka után készült el a megvalósíthatósági tanulmány, 23,5 milliárd forintban határozták meg a teljes költséget, mert ez az, ami mellett még megtérül a beruházás. A 23 milliárdból Lázár szerint 48,5 milliárd lett, ebben foglaltatik benne a Stadler által idézett járműdrágulás 10-ről 16 milliárdra.

"Az NFM közleményének az a legvérlázítóbb része, hogy ha nem fizeti ki az Unió, kifizetheti az állam. Ezt nem tudom elfogadni. Szerintem nem fordítottak rá elég figyelmet, mondván, úgyis meglesz rá a pénz."

- mondta a miniszter a minisztérium közleményére reagálva, majd hozzátette, hogy a városnak attól még érdeke, és ő is szeretné, ha megvalósulna a projekt, de ezt az összeget nem tudja elfogadni.

Ilyen lenne a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő villamosvasút 

"Nem presztízsberuházást szeretnénk, hanem reálisat. Át kell gondolni, újra kell tervezni. Ez egy-másfél éves késést jelenthet."

Korábban:

Lázár: ellehetetlenült a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tram-train

Stadler: Dehogy duplázódott meg a tram-train ára!

Az NFM is meghazudtolta Lázár Jánost

Lázár a tramtrain ügyében kérdezi az NFM-et

Lázár azt mondta, hogy szerinte a tram-train-beruházás szimbolikus ügy, melyben a kormánynak nemet kell mondani a túlárazásokra. Amikor a Délmagyar újságírója a párhuzamot vont a városokat összekötő villamosvonal és a vizes vb ennél jóval nagyobb arányú drágulása között, arra a miniszter azt felelte, a világbajnokság azért drágul ilyen iszonyatos mértékben, mert az idő szorításában kell dolgozni, viszont ebből nem is akar rendszert csinálni.

Az interjú végén Lázár kijelentette:

"Létezik egy határ, amit nem lehet átlépni. Senkinek sem. Ha én nem léphetem át, akkor más se. Ezt tekinthetjük üzenetnek is, minden irányba."

mfor.hu

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.