2017. április 27. 09:52

A Miniszterelnökséget vezető miniszter kemény hangulatú interjúban tiltakozik tovább a Szeged-Hódmezővásárhely dízel és elektromos üzemű villamosvonal drágulása ügyében.

Lázár János szerint azért nem készítette elő megfelelően a tramtrainberuházást a fejlesztési minisztérium, mert úgy volt vele: Lázár miatt így is, úgy is megcsinálják, mondta a Délmagyarnak adott interjújában a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Az már biztosnak tűnik: ha lesz is tramtrain, legalább másfél évet csúszik az átadása.

"Az az érzésem, hogy voltak, akik úgy gondolták, hogy „a projekt ugyan nem áll meg a saját lábán, de Lázár miatt megcsináljuk. Majd eladjuk Lázár nevével a költségvetésnek"."

- mondta Lázár János a lapnak a tram-train ügy kapcsán. Mint ismert, a a Szeged és Hódmezővásárhely közé tervezett dízel és elektromos üzemű villamosvonal összköltsége megugrott, de abban nincs egyetértés az érintettek között, hogy mennyivel. A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV előkészítési hibái miatt duplájára nőtt. Ezt a szerelvényeket szállító Stadler cáfolta, szerintük csak 16 százalékos a drágulás, és besorolt melléjük az NFM is, akik szerint a közbeszerzés szabályos volt.

Lázár az interjúban elmondta, hogy a tramtrain Szeged ötlete volt, tőle vette át Vásárhely. Nyolc év munka után készült el a megvalósíthatósági tanulmány, 23,5 milliárd forintban határozták meg a teljes költséget, mert ez az, ami mellett még megtérül a beruházás. A 23 milliárdból Lázár szerint 48,5 milliárd lett, ebben foglaltatik benne a Stadler által idézett járműdrágulás 10-ről 16 milliárdra.

"Az NFM közleményének az a legvérlázítóbb része, hogy ha nem fizeti ki az Unió, kifizetheti az állam. Ezt nem tudom elfogadni. Szerintem nem fordítottak rá elég figyelmet, mondván, úgyis meglesz rá a pénz."

- mondta a miniszter a minisztérium közleményére reagálva, majd hozzátette, hogy a városnak attól még érdeke, és ő is szeretné, ha megvalósulna a projekt, de ezt az összeget nem tudja elfogadni.

Ilyen lenne a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő villamosvasút 

"Nem presztízsberuházást szeretnénk, hanem reálisat. Át kell gondolni, újra kell tervezni. Ez egy-másfél éves késést jelenthet."

Korábban:

Lázár: ellehetetlenült a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tram-train

Stadler: Dehogy duplázódott meg a tram-train ára!

Az NFM is meghazudtolta Lázár Jánost

Lázár a tramtrain ügyében kérdezi az NFM-et

Lázár azt mondta, hogy szerinte a tram-train-beruházás szimbolikus ügy, melyben a kormánynak nemet kell mondani a túlárazásokra. Amikor a Délmagyar újságírója a párhuzamot vont a városokat összekötő villamosvonal és a vizes vb ennél jóval nagyobb arányú drágulása között, arra a miniszter azt felelte, a világbajnokság azért drágul ilyen iszonyatos mértékben, mert az idő szorításában kell dolgozni, viszont ebből nem is akar rendszert csinálni.

Az interjú végén Lázár kijelentette:

"Létezik egy határ, amit nem lehet átlépni. Senkinek sem. Ha én nem léphetem át, akkor más se. Ezt tekinthetjük üzenetnek is, minden irányba."

mfor.hu

3 millió forintból mindent elérhetsz

A céljaidhoz elég lenne 3 millió forint? A legjobb személyi kölcsönökkel felújíthatod a lakásod, lecserélheted az autód, de saját vállalkozásodat is beindíthatod. Használd személyi kölcsön kalkulátorunkat és legyen tiéd a legkedvezőbb hitel a törlesztőrészlet nagysága alapján: a CIB Bank Előrelépő személyi kölcsönének 60 654 forint a havi törlesztőrészlete, a THM pedig 8,17 százalék, de szintén kedvező a Raiffeisen Bank ajánlata: a törlesztőrészlet 60 757 forint, a THM pedig 8,92 százalék. A Cetelem Saját Ritmus kölcsönt 61 767 forintos törlesztőrészlettel és 9,47 százalékos THM-mel érhetjük el. A Budapest Bank Prémium kölcsöne havi 64 152 forintos törlesztőrészlettel és 10,50 százalékos THM-mel lehet a miénk. További ajánlatok, esetleg nagyobb hitelösszeg érdekel? Használd ezt a hitelkalkulátort!