2p

Azt követően, hogy augusztus elején már csődöt jelentett, a hétvégén - meghatározatlan időre - be is szüntette működését a Mexicana, a legnagyobb mexikói légitársaság.

Az 1921-ben alapított - és ezzel a világ legrégebben fennálló társaságai között számon tartott - cég több mint hatvan bel- és külföldi utazási célponttal bonyolított forgalmat. A 70 repülőgépből álló légiflottával rendelkező Mexicana azt követően állt le, hogy megszakadtak a szakszervezetek és az új befektetők tárgyalásai a szanálásról. Az észak-amerikai légitársaságok speciális repülési tarifák alkalmazásával próbálják meg pótolni a Mexicana kiesett járatait.

Ugyanakkor  a mexikói közlekedési miniszter szerint a leállás még nem jelenti a Mexicana végét, a csődeljárást azzal a céllal folytatják, hogy új befektetőket találjanak, és ezzel az egymilliárd dolláros adóssággal küzdő légitársaságot végül mégis sikerüljön megmenteni.

A Mexicana - saját értékelése szerint - a repülési személyzet túl magas béreinek áldozata. A szanálásról tárgyaló reménybeli befektetők új munkaszerződések keretében jelentősen csökkenteni akarták a fizetéseket, de ez a szakszervezet ellenállásába ütközött. Sajtójelentések szerint a Mexicana pilótáinak például éves átlagban 216 ezer dolláros (mintegy 48 millió 150 ezer forint) bére volt, ezt 40 százalékkal, 127 ezer dollárra akarták csökkenteni az új tulajdonosok.

MTI/mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!