3p

Nem bontják tovább a mezőgazdasági utakat az M7-es autópálya zalakomári szakasza közelében, mert több órás egyeztetés után csütörtök megállapodott a generálkivitelező Porr Építési Kft. és az utak építésének ellenértékét követelő társaság.

Mészáros László, a több mint 40 millió forintos követeléssel rendelkező Ittasofőr Kft. ügyvezetője az MTI-nek elmondta: az előzmények után meglepőnek tartja, de pozitív eredménnyel álltak fel a tárgyalóasztaltól. Írásban is rögzítették, hogy az alvállalkozói láncolatot kihagyva ellenőrzik a teljesített munkákról szóló számlákat, és a generálkivitelező közvetlenül számukra fizetik ki a tartozást.

Az ügyvezető azt mondta, eddig neki sem volt tudomása arról, de a mostani tárgyaláson az hangzott el, hogy a Porr olyan szerződéseket kötött az alvállalkozóival, ami lehetővé teszi a hasonló esetek közvetlen rendezését. A Porr ugyanis a partnereivel abban állapodott meg, hogy ilyen esetekben az alvállalkozó feletti megrendelőnek járó fizetségből levonja a láncolatban lejjebb lévő cégnek átutalt összeget. Mészáros László hozzátette: megítélése szerint most már példamutatóan gyorsan rendeződhet a vitás ügy. A Porr néhány héten belül átvizsgálja a számlákat és rendezi a jogos követelést, az Ittasofőr Kft. pedig ez idő alatt helyreállítja az eredetileg pénteken átadni tervezett mezőgazdasági utakat.

Szerdán reggel, az útbontás kezdetekor Gaál Zoltán, a ZalaSprint-M Kft. építésvezetője arról számolt be, hogy mintegy 24 ezer tonna mészkő és töltésföld felhasználásával ők készítettek el az M7-es autópálya munkálatainak részét képező négy mezőgazdasági utat. Miután a cég a közvetlen megrendelőtől nem kapta meg a tavaly elvégzett munka teljes ellenértékét, a követelését eladta az Ittasofőr Kft.-nek.

A rendőrök szerdán délelőtt rövid időre megállították a mészkő és töltésföld visszaszedését és elszállítását, de később levonultak a területről azzal, hogy a tulajdonjogi vita eldöntése a bíróságra tartozik.

A több mint 40 millió forintos követelést megvásároló cég ügyvezetője, Mészáros László tudomása szerint "tipikus lánctartozásról van szó", miután az M7-es építése során több alvállalkozói szinten keresztül kapta meg és végezte el a konkrét munkát a ZalaSprint-M Kft. A munkáért 83,6 millió forintot kellett volna fizetnie a megrendelő Nyírút Építőipari és Kereskedelmi Kft.-nek, de csak 40,6 millió forintot utalt át.

A meglehetősen bonyolult megrendelői láncolatról az érdekeltek azt mondták: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megkezdett autópálya-építés nyertese a PVT-M7 Konzorcium volt, amelyben a Porr Építő Kft. a fő résztvevő. A Porr a Mező-Bau Invest 09 Kft.-vel szerződött erre a munkára, ez a cég pedig alvállalkozóként vonta be a balatonfüredi Kutas B.B.B. Kft.-t.

A balatonfüredi székhelyű társaság a nyíradonyi Nyírút Kft.-nek adta tovább a megrendelést, amely végül a ZalaSprint-M Kft.-től vásárolta meg az út építéséhez szükséges anyagot. Klcsó Attila, a Mező-Bau ügyvezetője - amely egy engedményezési szerződés keretében korábban jelentős részt már kifizetett az adósságból a ZalaSprint-M részére -, megerősítette, hogy a Kutas B.B.B. Kft. és a Mező-Bau Kft. tulajdonosai között azonos személy is van.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Porr Építő Kft., mint fővállalkozó szerdán arról tájékoztatta az MTI-t, hogy egyikük sincs szerződéses kapcsolatban azzal a céggel, amely követelése fejében bontani kezdte az utat. Mindketten azt közölték, hogy ők a kifizetéseiket már teljesítették a velük szerződött fővállalkozónak.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!