Az élelmiszeripari óriásvállalat méreteihez képest a leépítések minimálisak. A divíziónál foglalkoztatott 46 ezer emberből csupán 250-től válik meg december elején a Frito-Lay.
A leépítéssel párhuzamosan több részlegnél átszervezések is lesznek. A változások a rágcsálnivalót gyártó divízió mellett az üdítőitalok előállításával foglalkozó szervezeti egységet is érinteni fogják. Mint a vállalat első embere, Steve Reinemund egy szerdán kiadott közleményben fogalmazott, a vállalat vezetősége mindent megtesz a hatékonyabb működésért, ennek jegyében felkészültek arra is, hogy a jövő évben a költségeket tovább csökkentsék.
Az elemzők szerint a cégnek kettős szorítás alatt kell a következő időszakban működnie, egyik oldalról a hatékonyabb, olcsóbb termelés kényszere hajtja őket, másik oldalról viszont - többek között a nyári természeti katasztrófák következményeként - az alapanyagok, és az energiaárak növekedésével kell, hogy szembenézzenek. A problémák a PepsiCo esetében már a szeptemberben közzétett eredményekben is megmutatkoztak. Hiába növelte ugyanis forgalmát az elmúlt öt évhez viszonyítva a leggyorsabban a társaság, az előző negyedévben a nyeresége így is elmaradt a 2004 hasonló időszakában realizált összegtől.