3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Több európai légitársaság is csökkentette férőhely-kapacitását a nyáron a légi közlekedést is sújtó gazdasági válság okozta keresletcsökkenés miatt. A nemzetközi légiforgalmi szövetség, az IATA és az ACI Europe repülőtéri ágazati szervezet szerint azonban már lassul a visszaesés az ágazatban.

A Finnair kedden jelentette be, hogy augusztusban 10 százalékkal mérsékelte férőhely-kapacitását. A francia-holland KLM-Air France a jövedelmezőség javítása jegyében bizonyos célállomásokat meg akar szüntetni, és egyes járatain csak egy osztályt tervez bevezetni. A cseh CSA még augusztusban jelentette be, hogy radikális költségcsökkentő intézkedéseket terveznek.

A finn nemzeti légitársaság teljes forgalma 10 százalékkal csökkent augusztusban az előző év azonos időszakához képest, az utasok száma pedig több mint 9 százalékkal mérséklődött.

Még a Finnair hagyományosan növekvő piacán, Ázsiában is csökkent a forgalom, 13 százalékkal esett az utasszám augusztusban ezeken a járatokon.

A Finnair korábbi közlése szerint a társaság 200 ember leépítéséről döntött a költségek további csökkentése érdekében, miután a második negyedévben 26 millió eurós nettó veszteséget ért el a légitársaság.

A Finnair a múlt héten azt jelentette be, hogy nem közlekedteti tovább járatait Helsinki és az indiai Mumbai között. Júniusban azt közölték, hogy a korábbihoz képest kétszer annyi költséget terveznek megtakarítani.

A világ legnagyobb bevételű légitársasága, a KLM-Air France júliusban 6,9 millió utast szállított, 4,5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Az utasszállításban a légitársaság kapacitása júliusban 4,1 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál, így a férőhely-kihasználtság 0,7 százalékponttal 85,1 százalékra javult.

A KLM-Air France nyereségességét kívánja javítani azzal, hogy megszünteti járatain a business osztályt.

A privatizáció előtt álló cseh nemzeti légitársaság, a CSA augusztus végén jelentette be, hogy költségcsökkentő intézkedéseket vezet majd be, amelyek között a létszámleépítés mellett repülőgépek értékesítése és a járatok számának csökkentése is szerepel.

A nemzetközi légiforgalmi szövetség (IATA) augusztus közepén még azt jelentette, hogy júniusban stabilizálódott a globális légi utasforgalom részben annak a hatására, hogy a légitársaságok csökkentették viteldíjaikat. Számos légitársaság azért csökkentette a jegyárakat, hogy visszacsalogassa az embereket, akik lemondtak a légi közlekedésről a globális gazdasági válság miatt.

Az ACI Europe felmérése szerint júliusban már csak 4,3 százalékkal csökkent az európai repterek forgalma az előző év azonos időszakához képest, míg az év első felében a visszaesés mértéke átlagosan 9,6 százalék volt.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!