"A világ minden táján köszönet vásárlóinknak", közölte az amazon.com oldalán a vállalat vezetője, Jeff Bezos. A megfogalmazás jogos, hiszen mintegy 200 országba postázta termékeit 2005-ben a vállalat. A legkiemelkedőbb napon 2,7 millió terméket indítottak útjára, melyek 99 százaléka időben célba ért.
Az Amazon karácsonyi csomagjában a legdrágább csecsebecse egy 94 ezer dolláros gyémánt fülbevaló volt. A futócipőkből is meglehetősen jól fogyott: majdnem annyit sikerült értékesíteni, mint ahányan részt vettek a bostoni maratonon.
Az ünnepi szezon toplistás ajándékai közt találjuk a Mario Party 7-et, egy újabb Game Boy csodát, illetve Enya, Diana Krall és Bruce Springsteen cd-jeit. Szoftver kategóriában jól fogytak a kisvállalatok életét könnyítő alkalmazások: a TurboTax Deluxe 2005 és a QuickBooks Pro 2006, míg dvd-ből a Star Wars harmadik epizódja és a Madagaszkár hódított.
Ha valaki azt hiszi, hogy az e-vásárlást választók főként költségcsökkentő tényezők miatt voksolnak az online rendelésre, az nagyon téved. Amit a beszerzési áron spórolnak, azt legtöbbjük el is költötte a speciális, ünnepi csomagolásokra, üdvözlő kártyákra és postaköltségekre.
Egy új kutatás is azt támasztja alá, hogy a virtuális keresgéléskor sokkal jobban hajlandók az emberek pénztárcájukba nyúlni, mint mikor mindezt "offline" teszik. A MIT Sloan School of Management legutóbbi felmérése szerint a fogyasztók meglátva az internet "határtalan" lehetőségeit kevésbé ár-érzékenyek. Úgy érzik, valami különlegeshez és egyedihez jutottak, míg a hagyományos vásárlás közben látva a temérdek hasonló portékát az anyagias-én győzedelmeskedik.
Menedzsment Fórum
Legjobb szezonját zárta az Amazon
A 11 éves online kereskedői múlttal rendelkező vállalat fennállása óta 2005 karácsonyán zárt a legkiemelkedőbb eredményekkel. A legnagyobb rohamban másodpercenként 41 terméket értékesítettek.