Sheldon Whitehouse a héten olyan törvénytervezetet terjesztett be a szenátusban, amely a reklámok hangerejének szabályozására kötelezné a Szövetségi Kommunikációs Bizottságot (FCC).
A reklámblokkok hangosságának mérsékléséről szóló tervezet (CALM) szerint elő kellene írni, hogy a reklámok nem lehetnek hangosabbak annál a műsornál, amelybe beszúrják. "Nap mint nap amerikaiak milliót bombázzák harsány televíziós reklámokkal" - mondta Whitehouse, aki szerint a digitális televíziózásra való átállással, az új műsorszórási technikával végre megoldható a reklámok régóta esedékes lehalkítása.
A tervezetet támogató Chuck Schumer szenátor kifejtette: a nézők a legkevésbé vágynak arra, hogy a műsorokat megszakítva hangos reklámok üvöltsenek a tévéből. Végre meg lehetne védeni a nézőket a "rendkívül zavaró, szükségtelenül hangos reklámoktól" - mondta.
Az FCC-hez az 1960-as évek óta érkeznek panaszok a hangos reklámokkal kapcsolatban. A kommunikációs hatóság negyedéves közleményeiben az utóbbi években szinte mindig a leggyakoribb panaszok között szerepelt a tévéreklámok hangossága. A Fogyasztók Szövetsége nevű nonprofit szervezet képviselői egy kongresszusi meghallgatáson úgy foglaltak állást: a CALM törvénnyel végre megnyugtatóan le lehetne zárni a kérdést.
Az amerikai törvényhozás alsóházában hasonló tartalmú tervezetet nyújtott be Anna Eshoo képviselő.
MTI/Menedzsment Fórum