Mint azt a Menedzsment Fórum korábban megírta, az új Airbus katalógusára 281 millió dollár, vagyis 233 millió euró, a légitársaságok azonban gyakran ennél kedvezményesebb áron jutnak a géphez. Az első A380-ast 2006-ban állítja szolgálatba a Singapure Airlines. Az összeszerelés 2008-ra éri el a maximális ütemet, akkor havonta 4 gép gördül majd ki a toulouse-i üzemből.
A konszern összesen 10,7 milliárd dollárt fektetett a projektbe: ebből 5,1 milliárd dollárt tesznek ki a saját eszközök, 3,1 milliárd befektetőktől származik, 2,5 milliárd pedig az államnak visszafizetendő előleg. A számítások szerint az anyacég 250 gép legyártásával éri el a jövedelmezőségi határt.
Menedzsment Fórum
Lehull a lepel a világ legnagyobb utasszállító gépéről
Kedden hivatalosan is bemutatják az Airbus A380-as óriásgépét, amely méreteit tekintve ledönti a légiközlekedés trónjáról az ősi riválisnak számító Boeing modelljét, a Jumbo Jet 747-est. A több milliárd eurós állami támogatással kifejlesztett A 380-asra eddig 150 megrendelés futott be.