1p

Kedden hivatalosan is bemutatják az Airbus A380-as óriásgépét, amely méreteit tekintve ledönti a légiközlekedés trónjáról az ősi riválisnak számító Boeing modelljét, a Jumbo Jet 747-est. A több milliárd eurós állami támogatással kifejlesztett A 380-asra eddig 150 megrendelés futott be.

Mint azt a Menedzsment Fórum korábban megírta, az új Airbus katalógusára 281 millió dollár, vagyis 233 millió euró, a légitársaságok azonban gyakran ennél kedvezményesebb áron jutnak a géphez. Az első A380-ast 2006-ban állítja szolgálatba a Singapure Airlines. Az összeszerelés 2008-ra éri el a maximális ütemet, akkor havonta 4 gép gördül majd ki a toulouse-i üzemből.

A konszern összesen 10,7 milliárd dollárt fektetett a projektbe: ebből 5,1 milliárd dollárt tesznek ki a saját eszközök, 3,1 milliárd befektetőktől származik, 2,5 milliárd pedig az államnak visszafizetendő előleg. A számítások szerint az anyacég 250 gép legyártásával éri el a jövedelmezőségi határt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!