A legjobbként teljesített a Tesco a tőzsdén jegyzett brit szupermarketek között. Az árbevétel növekedés elsősorban a Tesco külföldi érdekeltségeinek tulajdonítható: ott 23,3 százalékkal nőtt a forgalom, míg Nagy-Britanniában 5,5 százalékkal. A Tesco saját közlése szerint Magyarország legnagyobb hipermarket kereskedelmi lánca és második legnagyobb brit befektetője. A társaság 53 magyarországi üzletében 17 ezer munkavállalót alkalmaz, és hetente csaknem kétmillió vásárlót szolgál ki.
A csoport értékesítése - beleértve az új üzleteket is - 11,5 százalékkal nőtt a karácsonyi időszakban, Kelet-Európában és Ázsiában 16,1 százalékkal. A társaság pénzügyi igazgatója, Andrew Higginson egyetért az idei év nyereségére vonatkozó elemzői előrejelzésekkel, amelyek szerint 2005-2006-ban az adó előtti eredmény 2,18 milliárd font(3,86 milliárd dollár) lesz.
Higginson elmondta: bár növekedtek az üzemanyag és nyersanyag-költségek, nem kell módosítani azon a tavaly novemberi előrejelzésen, amely szerint a költségek az idén 60 millió fontot tesznek ki. Akkor a Tescónál azt közölték, hogy az árbevétel két év óta a legkisebb mértékben, 13,9 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben. Mindamellett a növekedés még így is erőteljes, tekintetbe véve a kemény versenyt. A bővülés elsősorban a nem élelmiszer kategóriákban volt jelentős.
MTI / Menedzsment Fórum