A tendencia kialakulásában a mobiltelefonok terjedése, ennek következtében a vezetékes vonalak számának csökkenése, valamint a forgalomban bekövetkezett visszaesés is szerepet játszik. Csakúgy, mint a kábeles telefonszolgáltatásra való áttérés, amely a havi díj ellenében korlátlan használatot biztosít.
[ajanlo=90][igazitas=left/] A fentieknek köszönhetően az európai vezetékes hangszolgáltatások piaca a 2003-as 83 milliárd euróról öt éven belül 73 milliárd euróra csökken majd a piackutató adatai szerint, és ez éves szinten három százalékos visszaesést jelent. Vagyis évente több mint tízmilliárd euróval kevesebb bevétel keletkezik, írja a Digital Media Europe.
Miután a teljes piac hanyatlik, a szolgáltatók kemény versenybe szálltak a részesedésekért. Ugyanakkor egymás kiiktatása csak rövid távú stratégiaként jöhet szóba. Az új díjcsomagok, készülékek és a további értéknövelt szolgáltatások is csak ideig-óráig jelenthetnek vonzerőt a felhasználók szemében – vagyis csak a veszteségek mérséklésére lehetnek elegendők. Hosszú távon ezeknek a cégeknek meg kell fontolniuk a hagyományos vezetékes szolgáltatások megszüntetését, az IP-alapú szolgáltatásra való áttérést is. Legtöbbjüknek azonban nincsen erre a helyzetre vészforgatókönyvük, állítják a kutatók.
Menedzsment Fórum
Leszállóágban a vezetékes hangszolgáltatás
A hangalapú telefonos szolgáltatásokból származó bevételek a legtöbb európai országban lassú, de folyamatos csökkenést mutatnak. Az IDC piackutató nemrégiben megjelent felmérése szerint a piac 2008-ig három százalékkal csökken majd évente.