
A több márkát ápoló cég 1993-ban alkotta meg a három kategóriából álló márkakoncepcióját. Ennek jegyében a Hugo, a Boss és a Baldessarini brandek három különálló, de egymást kiegészítő almárkát jelöltek. Ezen belül a Baldessarini a luxusban is a felső kategóriát jelentette, a cég hivatalos verziója szerint ez a tökéletes eleganciát testesíti meg. Baldessarini első divatkollekcióját 1993-ban jelentette meg, az első Baldessarini illat megszületése pedig 2002-re datálódik.
A márka forgalmazása tavaly 17 millió euró bevételt hozott, amely elmarad a Hugo Boss terveitől. A társaság nem azonnal szünteti meg a brandet, a cég közleménye szerint a Baldessarini marketing tevékenységét előreláthatólag az év végén a 2007-es tavaszi-nyári kollekció leszállítása után hagyják abba.
A Hugo Boss elit terméke ezt követően a Boss Selection lesz, amely esetében ugyanakkor a következő három évben a forgalom megduplázódását várják.