Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára április elején jelentette be, hogy az Európai Bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a magyar kormánynak, hogy az M4-es autópálya fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, amely lehetetlenné teszi a projekt uniós finanszírozását.
A projekt keretében építették volna meg az M4-es autópálya Abony-Fegyvernek közötti szakaszát és egy új Tisza-hidat.
A szerdai kormányhatározatban a kabinet felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-n keresztül gondoskodjon a projekt kivitelezésére irányuló vállalkozási szerződések megszüntetéséről - figyelemmel a költségvetési kockázatok és kiadások csökkentésére, az ár- és belvízi védképességre, valamint a szükséges élet- és vagyonvédelemre -, ezenkívül tegye meg a szükséges intézkedéseket a munkaterület biztosítása érdekében.
A kormány felkéri a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy május 31-ig vizsgálja meg, miként lehet bekötni Szolnokot a gyorsforgalmi úthálózatba.
MTI