1p

A nemzetközi vasúti személyszállítás liberalizációjáról döntenek ma az EU közlekedési miniszterei. A javaslat szerint a piacnyitás 2010-re valósulhatna meg - írja a Világgazdaság.

Eddig a tagállamok a teherszállítási piac 2007-es megnyitásáról egyeztek meg. A személyszállítás terén sok helyen a külföldi vasúttársaságok csak akkor tevékenykedhetnek, ha a nemzeti ajánlattevővel megfelelő szerződést kötöttek, ez pedig gyakorlatilag megakadályozza a verseny létrejöttét. E gyakorlat szűnhet meg 2010-től, amennyiben a szakminiszterek rábólintanak a tervezetre.

Az Európai Bizottság által javasolt úgynevezett harmadik vasúti csomag szerint a nemzetközi vonatokon minden uniós vasúttársaság szabadon szállíthatna utasokat bármely uniós tagállamba. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy például a MÁV a Budapestről Bécsen át Párizsig közlekedő vonataira a teljes szakasz bármely állomásán felvehetne utasokat.

A piacnyitás terve évek óra komoly csaták tárgya a tagállamok között. A liberalizációt elsősorban Berlin támogatja, ugyanis Németországban a külföldi társaságok évek óta szállíthatnak utasokat - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!