1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemzetközi vasúti személyszállítás liberalizációjáról döntenek ma az EU közlekedési miniszterei. A javaslat szerint a piacnyitás 2010-re valósulhatna meg - írja a Világgazdaság.

Eddig a tagállamok a teherszállítási piac 2007-es megnyitásáról egyeztek meg. A személyszállítás terén sok helyen a külföldi vasúttársaságok csak akkor tevékenykedhetnek, ha a nemzeti ajánlattevővel megfelelő szerződést kötöttek, ez pedig gyakorlatilag megakadályozza a verseny létrejöttét. E gyakorlat szűnhet meg 2010-től, amennyiben a szakminiszterek rábólintanak a tervezetre.

Az Európai Bizottság által javasolt úgynevezett harmadik vasúti csomag szerint a nemzetközi vonatokon minden uniós vasúttársaság szabadon szállíthatna utasokat bármely uniós tagállamba. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy például a MÁV a Budapestről Bécsen át Párizsig közlekedő vonataira a teljes szakasz bármely állomásán felvehetne utasokat.

A piacnyitás terve évek óra komoly csaták tárgya a tagállamok között. A liberalizációt elsősorban Berlin támogatja, ugyanis Németországban a külföldi társaságok évek óta szállíthatnak utasokat - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!