A fenti adatokat e hét elején hozták nyilvánosságra "Az internet és a társadalom" címmel az olasz gazdasági tárca védnöksége alatt szervezett tanácskozáson, Rómában. A felmérések és statisztikák eredményeiből kitűnik, hogy leginkább a magányos, egyedülálló olasz férfiak és a talán még magányosabb feleségek foglalkoznak munkaidőben előszeretettel chateléssel.
Az olasz gazdasági minisztérium által megrendelt felmérés a nyolc legnagyobb olasz chat-line oldalt figyelte, ahova naponta 22 ezren jelentkeznek be átlagosan. A többi, csaknem száz chates honlapon összesen 88-275 ezer a napi átlagos belépések száma.
A chatelők körében több a férfi, közülük is legtöbben egyedülállóak, míg a nők esetében a feleségek látogatják inkább ezeket az oldalakat. Mindkét nemre jellemző, hogy általában a magasabb iskolai végzettségűek, s inkább a harminc éven aluliak keresik a kommunikációnak ezt az új formáját.
A chat-oldalra belépő olaszok közül minden harmadik munkaidőben teszi ezt, s a felmérések szerint kétharmaduk nem igazán elégedett munkájával. A megkérdezettek 57 százaléka barátokat keres, vagy csak egyszerűen a szívét akarja kiönteni valakinek. Az olasz chatelők 73 százaléka ugyanakkor elismeri, hogy szenved a magányosságtól, elégedetlen életével és munkájával.
Az alkalmazottak chatelése viszont az óvatos számítások szerint is félmilliárd euró kárt okoz az olasz munkáltatóknak, a kiesett munkaidőt figyelembe véve.
(MTI)
Magányos szívvadászok miatt veszik el sok munkaóra
Olaszországban évente 31 millió munkaóra vész kárba a chat-oldalokon lógó alkalmazottak miatt. A chatelők többségét egyedülálló férfiak és magukat magányosnak érző feleségek alkotják.