A "Jelentés az internetgazdaságról 2009." című, júniusban közzétett kutatásából egyebek között kiderül: az online játékok egyre több háztartásban vannak jelen, az otthoni szórakoztatás részévé válnak.
Egyes játéktípusokat a magyar felsőoktatási intézménybe járó fiatalok egy része már átmeneti megélhetési forrásnak is tekinti.
Magyarországon a 14 év feletti lakosság 23 százaléka rendszeresen játszik online játékokkal, ők az összes internetező 63 százalékát teszik ki. Az online játékosok fele a 15-29 éves korosztályból kerül ki.
Az on-line játékok iránti kereslet az egész világon folyamatosan növekszik, és egyértelműen az internethez köthető gazdaság egyik húzóágazata - mutatnak rá a kutatók. Az online játékok négy jól elkülöníthető csoportba sorolhatók: az egyszerű alkalmi (casual) játékok, a böngészőkből megnyitható browser, a bonyolult és időigényes hardcore, az ügyességi (skill), valamint a szerencsejátékok (gambling games).
A skill játékok elterjedésével egy új, dinamikusan fejlődő üzletág született, erre utal, hogy 2004-től az online pókerezésből származó szolgáltatói bevétel összességében több mint négyszeresére nőtt. Két évvel később, 2006-ban a világméretű online szerencsejáték- piac 5 milliárd dollárosra becsült forgalmának felét az online póker adta.
A múlt évben az on-line szerencsejátékok már 20 milliárd dolláros üzletet jelentettek, amiből becslések szerint 5,9 milliárd dollárt tesz ki az online póker szegmens. A világ online pókerezőinek 70 százaléka férfi, és 62 százalékuknak van érettségije vagy valamilyen felsőfokú képesítése.
Magyarországon a 18-29 évesek korcsoportjában a jelenleg a főiskolára vagy egyetemre járók körében 32 százaléknak van olyan személy az ismeretségi körében, aki online póker játékos. Ugyanezen kör 2 százaléka nyilatkozott úgy a kutatást végzőknek, hogy a tanulmányaik befejezését követően ez átmenetileg megélhetési forrás lehet számukra - tartalmazza az elemzés.