A közlemény szerint a forgalmazásban részt vevő ügyfelek, azaz az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma az előző hónaphoz képest 27 ezerrel, 10,789 millióra esett vissza május végére.
Áprilisban még 15 ezerrel, 11,898 millióra nőtt a három magyarországi mobiltelefon-szolgáltató teljes ügyfélszáma, miközben 45 ezerrel, 10,816 millióra csökkent az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma.
Az idén az első négy hónapjában a teljes ügyfélszám 105 ezerrel emelkedett, miközben a forgalmazásban résztvevő sim-kártyák száma 2009 decembere óta 115 ezerrel csökkent.
Az NHH gyorsjelentése szerint 2010 májusában a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma alapján 100 főre 118,7 sim-kártya jutott, míg áprilisban ez az érték még 118,9 volt.
Május végére a teljes ügyfélszám alapján számolva a T-Mobile részesedése az áprilisi 43,06 százalékról 43,13 százalékra, a Telenoré pedig 34,87 százalékról 34,94 százalékra emelkedett, míg a Vodafoné 22,08 százalékról 21,93 százalékra csökkent.
Az év ötödik hónapjában a forgalmat generáló ügyfelek száma alapján a Vodafone piaci része az áprilisi 22,62 százalékról 22,48 százalékra, a Telenoré 32,96 százalékról 32,90 százalékra csökkent, míg a T-Mobile 44,42 százalékról 44,62 százalékra növelte piaci részesedését.
A három mobilszolgáltató ügyfelei májusban 4 ezer 074 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 332 ezer 433 mobilszámot érintett.
MTI/Menedzsment Fórum